واردات رسمی گوشی به ۹۶۰۰ میلیارد ریال رسید

عصر کالا- مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موفقیت‌آمیز مطرح کردن اجرای رجیستری گوشیهای تلفن همراه، گفت: واردات این کالا در فاصله مهر تا هشتم اسفند ماه سال جاری با ۹۳ درصد رشد به نسبت سال گذشته مواجه شد.

واردات رسمی گوشی به ۹۶۰۰ میلیارد ریال رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه از مهر ماه سال جاری به مرحله اجرای پایلوت گذاشته و بعد از حدود دو ماه پایش شبکه، وارد اجرای قطعی شد.

    این طرح برای مقابله با واردات غیرقانونی یا به عبارتی قاچاق این کالای ضروری به کشور وارد مرحله اجرا شد تا بتواند از حق و حقوق گمرکی دولت که سالانه بخش اعظمی از آن توسط قاچاق این بخش از دست می‌رفت، صیانت کند.

    حال با گذشت بیش از پنج ماه از اجرای این طرح، حمیدرضا دهقانی‌نیا با بیان اینکه بازار قاچاق تلفن همراه به کشور متحول شده است، اظهار کرد: مجموع ارزش واردات این کالا در فاصله بین مهر تا هشتم اسفند سال گذشته 4400 میلیارد ریال بود که امسال با اجرای رجیستری در این بازه زمانی، به 9600 میلیارد ریال رسید.

    مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این میزان واردات حاکی از رشد قابل توجه درآمدهای گمرکی از محل اجرای رجیستری گوشیهای تلفن همراه و به نوعی تأییدی بر اجرای موفقیت آمیز این طرح است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر