الزام زمانی رجیستری برای فروشندگان "گوشیهای دست دوم"

عصر کالا- فرآیند فعالسازی گوشیهای نو و کارکرده در طرح رجیستری، وارد مراحل جدیدی شده لذا فروشندگان گوشیهای تلفن همراه کارکرده تا پایان امروز باید دقت لازم برای فعاسازی را داشته باشند.

الزام زمانی رجیستری برای فروشندگان "گوشیهای دست دوم"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، هم‌زمان با اعلام  پنجمین برند مشمول طرح رجیستری، از طریق مبادی اطلاع‌رسانی اجرای این طرح گفته می‌شود که فروشندگان گوشیهای دست دوم مشمول طرح اپل، بلک‌بری، موتورولا و گوگل‌پیکسل باید بیش از پیش نسبت به رجیستر کردن گوشی آگاه باشند.

    از آنجایی که امکان انتقال مالکیت تلفن همراه فقط برای شماره سیم‌کارتهایی وجود دارد که حداقل یک‌بار درون گوشی قرار گرفته لذا آن دسته از فروشندگانی که در فروشگاه خود، گوشی تلفن همراه دست دوم (کارکرده) با برندهای مشمول دارند لازم است تا پایان امروز (یکشنبه مورخ 1396/11/15) در داخل این گوشیها سیم‌کارت خود را قرار دهند.

    به عبارت دیگر در صورتیکه سابقه‌ای از فعالیت تلفن همراه کارکرده با سیم‌کارت شخص فروشنده  وجود نداشته باشد، از نظر سامانه همتا، آن فرد مالک تلفن همراه محسوب نمی‌شود بنابراین نمی‌تواند فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد و در هنگام انتقال مالکیت پس از انتخاب گزینه «افزودن دستگاه» و وارد کردن شناسه IMEI، با پیغام «شناسه دستگاه IMEI متعلق به شما نیست» مواجه خواهد شد.

    در حالیکه گفته می‌شود این فرصت غیرقابل تمدید است، فروشندگان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی باید در ساعات باقیمانده تلفنهای همراه کارکرده مشمول طرح موجود در فروشگاه را با سیم‌کارت خود روشن کرده و حتی‌المقدور با آن تماسی گرفته یا پیامکی ارسال کنند.

    فرآیند فعالسازی گوشیهای تلفن همراه نو و کارکرده روز به روز براساس طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه سخت و پیچیده‌تر می‌شود؛ بر این اساس اگر مردم دقت کافی به اخبار مربوط به این حوزه را نداشته باشند ممکن است متضرر شده و گوشی که حتی پول زیادی پای آن داده‌اند ناکارا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر