ستاد مبارزه با قاچاق کالا:

موبایل قبل از رجسیتری ارزان‌تر بود، چون دلار ارزان‌تر بود

عصر کالا- مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: حقوق ورودی موبایل یک درصد است؛ آیا می‌توان کالایی پیدا کرد که حق ورودی آن کمتر از این رقم باشد؟!

موبایل قبل از رجسیتری ارزان‌تر بود، چون دلار ارزان‌تر بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش هزینه‌های واردات موبایل با اجرای طرح رجیستری و بالارفتن قیمت تمام شده این کالا برای مشتریان آیا صحبتی مبنی بر کاهش تعرفه‌های گمرکی در این بخش مطرح نشده است، اظهار کرد: اگر فکر کنیم در دوره‌ای که گوشی‌ها از طریق قاچاق وارد می‌شدند مردم آنها را ارزان می‌خریدند به دلیل اینکه فروشندگان حقوق ورودی را پرداخت نمی‌کردند، اشتباه کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: حتی در آن دوره هم فروشندگان بابت گوشی‌های قاچاق، حقوق گمرکی می‌گرفتند. برهمین اساس می‌توان گفت تعرفه گمرکی ربطی به اجرای طرح رجیستری ندارد. شما هر کالایی را که وارد کنید بابت آن تعرفه‌ای می‌پردازید. عده‌ای می‌گویند "گوشی تلفن همراه قبل از رجیستری 20 درصد ارزان‌تر بود"، باید گفت که نرخ ارز هم در آن دوره پایین‌تر بود. این استدلال درست است اما اگر بخواهیم بگوییم قاچاقچی‌ها گوشی‌های موبایل را ارزان‌تر می‌فروختند، چراکه حقوق ورودی پرداخت نمی‌کردند، استدلالی کاملا نادرست است.

    تعرفه واردات موبایل یک درصد است؛ از یک کمتر هم داریم؟!

    مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین اظهار کرد: اکنون حقوق ورودی موبایل یک درصد است. این تعرفه نزدیک به صفر است؛ آیا می‌توان از صفر چیزی کم کرد؟ مگر می‌شود کالایی پیدا کرد که حقوق ورودی آن کمتر از یک درصد باشد؟ حتی اگر شما آدامس و غیره را هم در نظر بگیرید برای واردات تعرفه‌ای را پرداخت می‌کنند.

    به گفته دهقانی‌نیا، براساس قانون، چهار درصد علی‌الحساب و 9 درصد ارزش افزوده در تمام کالاها لحاظ می‌شود و در جمع تعرفه‌های این بخش به حدود 18 درصد می‌رسد، اما از این رقم تنها یک درصد آن مربوط به حقوق ورودی تلفن همراه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر