معاون وزیر ارتباطات:

۵۰ هزار دستگاه تلفن همراه با اجرای رجیستری غیرفعال شد

عصر کالا- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از غیر فعال شدن ۵۰ هزار دستگاه تلفن همراه با اجرای رجیستری تا به امروز خبر داد.

۵۰ هزار دستگاه تلفن همراه با اجرای رجیستری غیرفعال شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت طرح رجیستری موبایل، اظهارداشت: طرح رجیستری موبایل توانسته تا واردات رسمی موبایل را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 150 درصد افزایش دهد و بخش بزرگی از بازار موبایل‌های بدون گارانتی و قاچاق را حذف کند که خرید کالای باکیفیت، سالم و دارای خدمات پس از فروش را برای مردم به ارمغان آورده است.

    معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار، 50 هزار دستگاه تلفن همراه از برندهای مشمول رجیستری تا به امروز یعنی اپل، گوگل، بلک بری، موتورلا و ال جی غیر فعال شده است و انتظار می‌رود تا تعداد گوشی‌های غیر فعال شده با اجرای طرح رجیستری موبایل برای برندهای بزرگ موبایل از جمله هوآوی و سامسونگ افزایش چشمگیری داشته باشد.

    وی با اشاره به دلایل عدم قرارگیری برندهای بزرگ و پایش رجیستری، گفت: اجرای یک طرح بزرگ و ملی در اندازه طرح رجیستری  موبایل علاوه بر بحث‌های فنی و نرم افزاری نیاز به پشتیبانی قوی به منظور عدم ایجاد مشکل برای کاربران دارد؛ در واقع باید ظرفیت سیستم تا جایی گسترش پیدا کند که توانایی پاسخ به درخواست‌های بسیار زیاد مردم را داشته باشد و مشکلی ایجاد نشود.

    فلاح جوشقانی در ادامه افزود: بعد از اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل برای گوشی‌های نشان تجاری ال جی میزان تماس با مرکز پاسخگویی سامانه همتا افزایش 5 برابری داشت و اعتقاد داشتیم که با اضافه شدن برندهای جدید که سهم قابل توجهی از بازار موبایل دارند، تماس با مرکز تماس 10 برابر رشد می‌کرد و حالا اگر قرار بود برای سامسونگ نیز اجرایی شود دیگر ظرفیت سامانه پاسخگو نبود و این احتمال وجود داشت که به سوالات و مشکلات مردم پاسخ داده نشود.

    معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر این که رجیستری برای شنود اطلاعات مردم ایجاد شده است، گفت:‌ همانظور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تاکید کردند، اظهارات رسانه‌های خارجی در این باره یک دروغ بزرگ است و رجیستری هیچ ارتباطی با شنود ندارد و هدف آن ایجاد بانک اطلاعاتی کاملی از IMEI های موجود در کشور و سیم‌کارت‌های فعال در موبایل‌ها است.

    رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره زمان اجرای تمام و کمال طرح رجیستری موبایل، اظهار داشت: از برندهای مطرح موبایل فقط برند سامسونگ که بیش از 50 درصد از سهم بازار موبایل ایران را در اختیار دارد باقی مانده است؛ البته هم اکنون رجیستری برای دو موبایل جدید این شرکت گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس شروع شده و اجرای کامل طرح رجیستری برای سامسونگ از نیمه اول فروردین 97 آغاز خواهد شد.

    وی گفت: سایر برندهای موبایل که تا به امروز رجیستری برای آنها آغاز نشده است، شامل نشان‌های تجاری هستند که سهم بازار پایینی دارند و رجیستری برای آن‌ها نیز در فروردین ماه اجرایی می‌شود تا طرح از ابتدای اردیبهشت ماه به صورت کامل اجرا شده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر