شایعات فعال سازی فله‌ای گوشی‌ها قاچاق

عصر کالا- در حالی که فعالان بازار موبایل و همچنین کمیته اجرای رجیستری از فعال‌سازی فله ای گوشی‌های قاچاق در روزهای منتهی به اعلام برندهای مشمول رجیستری خبر می‌دهند اما رئیس رگولاتوری می‌گوید هنوز گزارشی مبنی بر اینکه این موضوع سازمان یافته باشد به آنها نرسیده است.

شایعات فعال سازی فله‌ای گوشی‌ها قاچاق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه که از 28 مهرماه آغاز شده به زودی به مرحله چهارم خود می رسد تا‌ 5 برند تحت پوشش این طرح قرار بگیرد.
    درصورتیکه کسی دارنده تلفن همراهی است که به زودی مشمول طرح می شوند و دستگاه او به هردلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه با قراردادن سیمکارت درون آن روشن شود و حتی المقدور با آن تماس گرفته یا پیامکی ارسال شود.
    درباره تمامی برندهایی که مشمول طرح شده اند و می شوند این روند اجباری است.
    پیش از این گزارش هایی از بازار موبایل رسیده بود که برخی فروشندگان گوشی قاچاق برای جلوگیری از غیرقابل استفاده شده گوشی ها، اقدام به فعال سازی گوشی های داخل مغازه از طریق قراردادن سیم کارت کرده اند.
    اخیرا کمیته اجرای رجیستری نیز با اعلام هشداری در این زمینه، یادآور شده: در ماه‌های گذشته مشاهده شده است که برخی افراد در روزهای منتهی به زمان مشمول شدن یک برند، با قراردادن سیمکارت در چندین دستگاه تلفن همراه (حتی تا 60 مورد هم مشاهده شده است) اقدام به فعالسازی آن‌ها کرده اند که تمامی این موارد توسط سامانه رویت و ثبت شده است. در صورتیکه استفاده از این روش برای فعالسازی تلفن همراه بطور گسترده و سازمان‌دهی شده باشد، قابل پیگیری است.
    خبرنگار فارس صحت و سقم موضوع فعال سازی فله ای گوشی های قاچاق پیش از مشمول شدن در طرح رجیستری را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات پیگیری کرده است.
    حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال فارس درباره اینکه گزارش های منتشر شده درباره فعال سازی گسترده گوشی های قاچاق صحت دارد یا خیر‌، گفت: با توجه به اینکه اعلام هر مدل جدید مشمول طرح رجیستری از قبل اطلاع رسانی عمومی می شود فرصت کافی و یکسان برای همه اقدام وجود دارد و از نظر ما نیز هر گوشی که تا آخرین ساعت و روز فعال شود می پذیریم.
    معمولا در روزهای آخر مهلت هر برند آمار فعال سازی گوشی ها، افزایش می یابد اما این رشد چند برابری و غیرمقول نیست.
    اساسا نگهداری انبوه این کالا در انبار اقتصادی نیست و اساسا مگر چقدر گوشی در بازار وجود دارد؟
    آنچنان که رگولاتوری اعلام می‌کند در مجموع گزارشی مبنی بر اینکه اقدام سازمان یافته‌ای برای فعال سازی گوشی ها قاچاق باشد دریافت نکرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر