افزایش ۸۹درصدی واردات موبایل

عصر کالا- رئیس مجمع واردکنندگان موبایل از افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی پس از اعلام طرح رجیستری خبر داد و گفت: بازار ایران سالانه به ۱۲ میلیون گوشی نیاز دارد.

افزایش ۸۹درصدی واردات موبایل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، محمود سفار با اشاره به نیاز بازار ایران به گوشی تلفن همراه و تاثیرات اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل، اظهار داشت: ازدوماه پیش و پس از اعلام دولت مبنی بر اجرایی شدن طرح رجیستری، شرکت‌های واردکننده رسمی موبایل، میزان وارادات خود را تا 89 درصد افزایش دادند تا توان پاسخگویی به نیاز بازار فراهم شود.
    وی با بیان اینکه بازار ایران سالانه به 12 میلیون گوشی تلفن‌همراه نیاز دارد، افزود: هم اکنون 42 شرکت مجوز رسمی برای ورود قانونی گوشی موبایل از درگاه‌های گمرک را در اختیار دارند و شکی نیست که با اجرای طرح رجیستری به راحتی خواهند توانست نیاز بازار کشور را فراهم کنند.
    سفار با اشاره به اینکه روزانه بیش از 30 هزار گوشی به کشور قاچاق می شود، ادامه داد: با اجرای کامل طرح رجیستری جلوی این میزان قاچاق گرفته می شود و این مهم، می تواند گامی بزرگ در زمینه کارآفرینی و اشتغال‌زایی باشد.
    رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان گوشی و تبلت، با اشاره به افزایش قیمت برخی گوشی ها در مدت اجرای طرح رجیستری، تاکید کرد: این موضوع ارتباطی با رجیستری ندارد. چرا که با اعلام اجرای طرح رجیستری، دولت اعطای ارز مبادله‌ای به واردکنندگان گوشی را متوقف کرد و این موضوع سبب شد ناگهان ارز مبادله‌ای موبایل از 3300 تومان به 4500 تومان برسد. این افزایش 20 درصدی همه معادلات را بهم ریخت.
    وی گفت: افزایش قیمت گوشی هیچ ربطی به واردکنندگان و طرح رجیستری نداشته و قیمت ارز و دلار، فاکتور تعیین کننده در قیمت این کالا است.
    سفار با تاکید براینکه واردکنندگان قانونی موبایل خواستار اجرای هرچه سریعتر طرح رجیستری موبایل هستند، افزود: این طرح ساماندهی بازار موبایل و جلوگیری از سود روزانه و همیشگی قاچاقچیان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان را به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر