برای تولید شکم بند بارداری ؛

سرمایه گذاری روی پارچه های ضد امواج نانویی در کشور

عصر کالا- پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس که برای تولید شکم‌بندهای بارداری مورد استفاده قرار گرفته بودند، موفق به جذب سرمایه‌گذار شده‌اند.

سرمایه گذاری روی پارچه های ضد امواج نانویی در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، در راستای افزایش سلامت جامعه به‌خصوص مادران باردار و نوزادان، پارچه‌های ضد امواج الکترومغناطیس که توسط دو شرکت دانش بنیان طراحی شدند تجاری سازی می شوند.

    این محصول برای تولید انبوه موفق به جذب سرمایه‌گذار شد.

    امروزه امواج الکترومغناطیس به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان مدرن تبدیل شده‌اند؛ تلفن‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم، تلفن‌های بی‌سیم و بسیاری از تجهیزات مورد استفاده، از امواج الکترومغناطیس برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. مطالعات متعددی در مورد رابطه این امواج با سلامت انسان انجام شده است.

    رضا احمدی، مدیرعامل شرکت تولید کننده شکم بندهای ضد امواج بارداری در رابطه روند اخذ تأییدیه‌ها گفت: روند اطمینان از صحت این محصول در داخل با انجام تست شستشو شروع شد و سپس طی گذراندن 2 مرحله آزمون کیفی و کمی، آزمایش‌های مربوط به خواص آنتی باکتریال صورت گرفت و در مرحله بعدی آزمون جذب امواج انجام شد.

    وی ادامه داد: این پارچه‌ها موفق به اخذ گواهی نانومقیاس و ثبت اختراع داخلی و خارجی (US PATENT) شدند و نهایتاً در مرکز تحقیقات مخابرات ایران با مدل‌سازی دقیق بدن، آزمون عملکردی آن به انجام رسید. این محصول علاوه بر آنتی باکتریال بودن دارای ثبات بالای شست‌وشو و با انعکاس بیش از 99% امواج مضر سد محکمی در برابر امواج است.

    وی افزود: مزیت شکم‌بند ضد امواج ایرانی با محصولات مشابه خارجی در این است که محصول ایرانی فاقد نانوذرات نقره هستند و مستقیماً با بدن تماس ندارند؛ همچنین شکم‌بندهای ایرانی امواج الکترومغناطیس را دفع و منعکس می‌کنند؛ درحالی‌که مکانیسم حفاظتی محصولات مشابه خارجی جذب امواج الکترومغناطیس است که این موضوع موجب ایجاد گرما در شکم‌بند می‌شود.

    احمدی گفت: پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس تاکنون علاوه بر اخذ تأییدیه از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت بهداشت و درمان، موفق به کسب دو مدال طلا از جشنواره بین‌المللی اختراعات، گواهی مدال از سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد و کسب کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر