بالشت هوشمندی که دمای بدن را در حین خواب تنظیم می‌کند

عصر کالا- محققان با فناوری نانو بالشی به بازار عرضه کردند که می‌تواند با تنظیم دمای بدن، خواب راحتی را به ارمغان ‌آورد.

بالشت هوشمندی که دمای بدن را در حین خواب تنظیم می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت سیمبا هیبرید (Simba Hybrid) بالشتی به بازار عرضه کرده که با استفاده از آن می‌توان خواب راحتی را تجربه کرد. این بالشت با استفاده از نانولوله‌های کربنی و فناوری ویژه ناسا طراحی و ساخته شده و به قیمت 95 پوند به بازار عرضه شده‌ است.

    با استفاده از این بالشت دمای بدن در طول شب تنظیم شده و شرایط برای خواب راحت‌تر فراهم می‌شود. سطح این بالشت با استفاده از مواد تغییر فاز دهنده پوشانده شده‌است؛ این فناوری توسط ناسا ارائه شده‌است. این فناوری می‌تواند مدیریت تغییرات دمای بدن را در طول شب به عهده گیرد.

    نانولوله‌های کربنی موجود در این بالشت وظیفه واکنش دادن به وزن سر و شکل دهی به بالشت براساس فشار وارد شده از سر را دارند. این اولین باری است که از نانولوله‌های کربنی برای چنین هدفی استفاده می‌شود. نانولوله‌های به کار رفته در این پروژه قابل تنظیم هستند، به‌طوری که فرد می‌تواند بین سه حالت نرم، معتدل و سفت، یکی را برای خواب انتخاب کند.

    سازنده این بالشت معتقد است که تولید آن‌ها از نظر پاسخ‌دهی به نیاز مصرف کننده نسبت به فناوری‌های رایج یعنی بالشت دارای حافظه، از عملکرد بهتری برخوردار است. الیاف به کار رفته در این بالشت 100 درصد از پنبه بوده و داخل آن از پر استفاده شده‌است.

    از این فناوری قرار است در صندلی هواپیماها استفاده شود. وزن سر انسان بین 4.5 تا 5.5 کیلوگرم بوده و یکی از مهمترین بخش‌های بدن محسوب می‌شود. از این رو زمان خواب باید این بخش از بدن در جای مناسبی قرار گیرد تا بتواند خواب راحتی داشته باشد. بعد از یک روز پرکار و خسته‌کننده، وجود شرایط مناسب برای یک خواب راحت بسیار ضروری است. از این رو وجود یک بالشت هوشمند می‌تواند کمک شایانی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر