با حمایت معاونت علمی رییس جمهوری صورت گرفت

راه اندازی خط تولید صنعتی نانوالیاف ایرانی در چین

عصر کالا- یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خط تولید صنعتی نانوالیاف به روش الکتروریسی را در کشور چین راه اندازی کرده است.

راه اندازی خط تولید صنعتی نانوالیاف ایرانی در چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقال ایرنا، در پی توافقات انجام شده بین یک شرکت چینی و شرکت فناوران نانومقیاس٬ پنج خط تولید صنعتی نانوالیاف در کشور چین راه اندازی می شود؛ نانوالیاف الکتروریسی شده برای تولید ماسک ها و فیلترهای خودرویی نانویی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
    نادر نادری٬ مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در رابطه با این تفاهم نامه همکاری گفت: پس از صادرات موفق خط تولید صنعتی نانوالیاف به روش الکتروریسی به کره جنوبی٬ یک شرکت چینی برای خرید این تجهیزات وارد مذاکره شد. پس از بررسی های چندین ماهه در رابطه با کیفیت تجهیزات تولیدی شرکت ما٬ نهایتا خرداد ماه 96 توافقات نهایی برای صادرات پنج خط تولید نانوالیاف به کشور چین به سرانجام رسید. برهمین اساس دو خط تولید صنعتی در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال جاری میلادی در چین نصب و راه‌اندازی شد و 3 خط صنعتی دیگر نیز در فواصل دوماهه به کشور چین ارسال می‌شود.
    وی ادامه داد: پس از اقدام ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و تأسیس دفتر در کشور چین٬ همکاری های ما با این کشور گسترش چشمگیری پیدا کرد به نحوی که قبل از این موضوع حتی خوشبین ترین افراد هم نمی توانستند صادرات ما به این کشور را پیش بینی کنند. اما با تأسیس دفتر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی٬ شرکت فناوران نانومقیاس توانست با شرکت های چینی وارد مذاکره شود که این مذاکرات منجر به صادرات تجهیزات صنعتی به این کشور شده است. شرکت فناوران نانومقیاس مذاکرات دیگری را هم با طرف های آفریقایی انجام داده است و مذاکرات این شرکت برای صادرات تجهیزات صنعتی به اندونزی در مراحل نهایی قرار دارد.
    وی صادرات را لازمه رشد یک شرکت دانست و افزود: شرکت ها اگر بخواهند به یک سود پایدار دست یابند و به رشد خود ادامه دهند باید به فکر صادرات محصولات خود باشند؛ بدین معنی که موفقیت در امر صادرات موجب افزایش حجم تقاضا از یک بازار هشتاد میلیونی به یک بازار هفت میلیاردی می شود.
    نادری مشوق های صادراتی را یکی از مهمترین اقدامات جهت افزایش صادرات خواند و افزود : مشوق های صادراتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که می تواند برای بهبود شرایط صادرات محصولات دانش بنیان در اختیار شرکت ها قرار داده شود و همچنین تاسیس دفاتری جهت ارائه خدمات مشاوره ای و تسهیل برقراری ارتباط با شرکت های خارجی نیز می تواند به شرکت ها برای بهبود وضعیت صادرات محصولاتشان کمک شایانی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر