اولین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل رونمایی شد

عصر کالا- شرکت اینتل سرانجام از اولین تراشه ۱۰ نانومتری خود از سری کنون لیک رونمایی کرد. این تراشه برای استفاده در رایانه های نوت بوک مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، Core i3-8121U اولین تراشه 10 نانومتری از سری کنون لیک بوده و بر روی یک نوت بوک تولیدی شرکت لنووو نصب می شود.
    پیش از این گفته می شد که ممکن است تولید این تراشه تا سال 2019 به تعویق بیفتد، اما اینتل سرانجام آن را در ماه می عرضه کرد. تراشه یادشده از نسل هشتم تراشه های ساخته شده توسط اینتل است و سرعت پایه آن 2.2 گیگاهرتز است که در صورت تقویت به 3.20 گیگاهرتز افزایش می یابد.
    تولید این تراشه راه را برای تولید لپ تاپ ها و نوت بوک های جدیدی هموار می کند که از سرعت بیشتر و ضخامت کمتری برخوردار خواهند بود. لنووو این تراشه را همراه با پردازنده گرافیکی آر 5 شرکت ای ام دی به کار می گیرد.
    این تراشه 10 نانومتری از حافظه LPDDR4 پشتیبانی می کند و حداکثر پهنای باند ظرفیت حافظه آن به 41.6 گیگابیت در ثانیه می رسد که 22 درصد بیشتر از نزدیک ترین رقیب آن یعنی Core i3-8130U است. قیمت این تراشه هنوز اعلام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر