در راستای ثبات کیفیت؛

بازار محصولات نانو پایش می شود

عصر کالا- مدیر گروه ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در راستای انجام تست های کنترل کیفیت محصولات نانو در بازار، اقدام به خرید آنها می کنیم تا تست های کنترل کیفیت این محصولات انجام گیرد.

بازار محصولات نانو پایش می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، علی طهاری با بیان اینکه یکی از برنامه های ستاد توسعه فناوری نانو رصد و پایش بازار داخلی محصولات نانویی است، اظهار داشت:  بر همین اساس به صورت تصادفی اقدام به خریداری محصولات نانویی از بازار داخلی می کنیم تا با انجام تست‌های کنترل کیفیت بدانیم کدام از یک محصولات با کیفیت وارد بازار می شوند.

    وی با بیان اینکه بدین واسطه می توان تاییدیه نانو مقیاس آنها را تمدید کرد یا اینکه گواهی به آنها ارائه نکنیم، خاطر نشان کرد: معمولا تاییدیه نانو مقایس یک ساله است و این پایش بازار در این مدت انجام می شود.

    مدیر گروه ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: اولویت ستاد نانو حوزه‌های آب، محیط زیست، انرژی و نانو مواد و تجهیزات هستند.

    وی با بیان اینکه  در حال حاضر 257 شرکت دانش بنیان موفق به دریافت گواهینامه نانو مقیاس شدند، گفت: از این تعداد 157 شرکت 367 محصول مبتنی بر فناوری نانو تولید کردند که دارای گواهینامه نانو مقیاس نیز هستند.

    به گفته وی در ستاد توسعه فناوری نانو سامانه «تبادل فناوری» به منظور تجاری سازی ایجاد شده است تا محصولاتی که دارای تاییدیه از ستاد بوده و در این سامانه بارگذاری شده باشند به صنعتگران در راستای سرمایه گذاری معرفی می شوند.

    طهاری تاکید کرد: در سال 95 از 3500 تقاضای ارسال شده از طریق این سامانه 330 تقاضا واقعی بوده است که از این تعداد 288 تقاضا در حال مذاکره و 42 مورد منجر به عقد قرار داد انتقال فناوری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر