روس‌ها هم دستیار صوتی هوشمند ساختند

عصر کالا- شرکت اینترنتی یاندکس دستیار صوتی خاص خود به نام آلیس را ابداع کرده که قادر به پاسخ به سؤالات و انجام مکالمات طبیعی است.

روس‌ها هم دستیار صوتی هوشمند ساختند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، در حالی که شرکت های فناوری آمریکایی از مدتها قبل دستیارهای صوتی اختصاصی خود مانند کورتانا، سیری و غیره را ابداع کرده اند، کشورهایی مانند روسیه هم به فکر تولید محصولات رقیب مشابه افتاده اند.

    جستجوگر یاندکس که در قالب برنامه موبایلی برای استفاده در iOS و اندروید در دسترس است، دستیار صوتی هوشمند روسی زبانی را نیز عرضه کرده تا پاسخگوی نیازهای کاربران روس باشد. یاندکس پیش از این مترجم اختصاصی، پلاتفورم مناقصه های آنی و یک نرم افزار ضدویروس هم عرضه کرده بود.
    دستیار صوتی آلیس که با برنامه موبایلی یاندکس هم سازگار است فعلا فقط می تواند به زبان روسی صحبت کند، اما در آینده با زبان های دیگر هم سازگار می شود. البته app یاندکس با زبان های اوکراینی و ترکی استانبولی نیز سازگار است.
    از آلیس می توان برای بررسی وضعیت آب و هوا، مسیریابی در جاده ها و خیابان ها، اگاهی از اخبار و همین طور گپ زدن استفاده کرد. این دستیار صوتی هوشمند به تدریج دانش بیشتری در مورد کاربران کسب می کند و با سلائق و اولویت های آنها سازگار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر