شبکه ۵G برای خودنمایی است!

عصر کالا- برخی از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که توسعه شبکه ۵G تنها برای خودنمایی غول‌های تکنولوژی و کاربران گوشی‌های هوشمند است و استفاده چندانی برای کاربران نخواهد داشت.

شبکه ۵G برای خودنمایی است!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا »به نقل از ایسنا، با توجه به آنکه در سال‌های اخیر محبوبیت و استقبال از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، کشورهای مختلف با همکاری و عقد قرارداد با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای معروف سعی دارند که به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای این شبکه اینترنتی بپردازند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، برخی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G در حال حاضر با استفاده از امکانات قابل دسترسی که در جهان وجود دارد، کاربرد چندان زیادی برای کاربران و مشترکان گوشی‌های هوشمند نخواهد داشت و آن دسته از کاربرانی که به خریداری دستگاههای الکترونیکی و هوشمند مجهز به قابلیت شبکه 5G اقدام می‌کنند، بیشتر جنبه خودنمایی خواهد داشت چراکه به‌عنوان مثال، حتی در صورت خریداری و تهیه یک گوشی هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه مذکور، هنوز زیرساخت‌های برقراری اتصال به 5G در بسیاری از کشورهای جهان توسعه داده نشده است و آنها در واقع قادر نخواهند بود از امکانات اینترنت پرسرعت و سایر خدمات آن بهره‌مند شوند.

    این در حالیست که هنوز شک و شبهه‌های فراوانی در خصوص برقراری همگانی و جهانی زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G وجود دارد و دانشمندان زیادی با انتشار گزارشی مفصل از دولت‌های مختلف در جهان درخواست کرده بودند که بخاطر تاثیرات و تبعات منفی برقراری این شبکه بر روی سلامتی انسان، حیوان و محیط زیست، از توسعه و راه اندازی آن جلوگیری به عمل بیاورند. با اینکه با بررسی سازمان‌های نظارتی در کشورهای پیشرفته و همچنین اتحادیه اروپا فرضیه تاثیرات منفی 5G بر سلامتی افراد رد شد، اما هنوز به نظر می رسد که جای بررسی و تحقیقات فراوانی در این خصوص دارد و نباید در راه اندازی آن عجله کرد.

    پیشتر برخی از منتقدان عنوان کرده بودند از آن جایی که توسعه و برقراری شبکه 5G برای شرکت های خودروسازی، غول های تکنولوژی و به تبع آن دولت کشورها سودآوری بسیار بالا و قابل توجهی دارد، آنها حتی در صورت تایید گزارش‌های دانشمندان و متخصصان، از توسعه این شبکه جلوگیری به عمل نخواهند آورد.

    کریس لین و ساموئل چن، از تحلیلگران ارشد فعال در موسسه تحقیقاتی استنفورد، در این رابطه نوشت: در واقع هیچ دلیل منطقی برای توسعه و برقراری شبکه 5G در حال حاضر وجود ندارد.

    این در حالیست که بسیاری از اپراتورهای مخابراتی در بسیاری از کشورهای جهان تاکنون به توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه 5G اقدام کرده اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به شرکت‌های SK Telecom، تی موبایل، ورایزن، اریکسون، هواوی و نوکیا اشاره کرد.به عنوان مثال، شرکت مخابراتی SK Telecom در کره جنوبی در ماه گذشته، تنها 140 روز بعد از معرفی نخستین سرویس تجاری شبکه 5G ، تعداد مشترکان شبکه 5G خود را به مرز یک میلیون کاربر رساند. همچنین کارشناسان نیز برآورد و اعلام کرده‌اند که چین تا سال آینده 170 میلیون کاربر شبکه 5G خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط