نسل پنجم اینترنت کامل شد

عصر کالا- نسل پنجم اینترنت با سرعتی بیشتر کامل شده است و برای استفاده از آن شرکت‌ها باید سخت‌افزار مخصوص آن را بسازند.

نسل پنجم اینترنت کامل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دسامبر سال 2017 بود که سازمان نظارت بر استانداردهای سلولی (داده سلولی سیمکارت‌ها) یک نمونه غیرمستقل اینترنت نسل 5 (5G) را برای کاربران خود عرضه کرد که به نسل چهارم اینترنت (4G) وابسته بود و مبتنی بر آن کار می‌کرد. این تکنولوژی ما را به نسل پنجم و پرسرعت انترنت نزدیکتر کرده بود اما حالا این سازمان با تأیید نهایی اینترنت نسل 5 ورود این نسل از اینترنت را به جهان نوید داده است. سازمان نظارت بر استانداردهای سلولی در بیانیه‌ای عنوان کرد: حالا در پی برداشتن قدم‌های نهایی برای تبلیغ نسل پنجم اینترنت هستیم.

    مدیر این سازمان در بیانیه‌ای عنوان کرد: 5G پیش از این فقط یک رویا و هاله برای همه کاربران فضای مجازی بود اما حالا سازمان ما توانسته است با توسعه اینترنت به نسل پنجم این رویا را محقق سازد. کاربران با استفاده از اینترنت نسل پنجم، نه تنها از سرعت بیشتر و پهنای باند بالاتر بهره‌مند خواهند بود بلکه آنقدر باز و انعطاف‌پذیر است که نیازهای جوامع را برطرف خواهد کرد؛ ؟ جایگاه تجارت‌های ناهمگون خواهد بود.

    چندین کمپانی از جمله Verizon، AT & T، Sprint و T-Mobile  در حال آماده شدن برای راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم هستند. هرچند 5G بسیار حرکت بزرگی در پیش بردن سرعت و کاربرد اینترنت است، باید این را در نظر داشت که استفاده از این نسل نیاز به سخت‌افزارهای مخصوص خود را دارد که سازندگان تلفن همراه باید آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر