رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز خبر داد:

افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل

عصر کالا- رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور از افزایش غیر منطقی قیمت قطعات تلفن همراه خبر داد و گفت: قیمت این اقلام به حدی افزایش داشته که اگر قطعه‌ای از تلفن همراه مانند تاچ یا ال سی دی خراب شود باید هم قیمت خود تلفن همراه برای تعمیر آن بپردازید.

افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمد مهدی غفوریان افزود: وضعیت بازار تلفن همراه روز به روز بدتر می‌شود؛ این روزها ما به هیچ وجه و از هیچ طریقی واردات تلفن همراه نداریم.

    وی در ادامه از خلف وعده گمرک کشور گفت و تصریح کرد: حتی یک عدد از 600 هزار تلفن همراهی که به ما قول داده بودند وارد شود وارد کشور نشده است؛ اگر بر فرض محال وارد هم بشود فقط 15 روز بازار را تغذیه می‌کند و بعد از آن بازار گوشی دوباره به حال روز اول باز می‌گردد.

      غفوریان از برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون وزیر ارتباطات خبر داد و گفت: ما در این جلسه تمام تلاش خود را را برای دریافت مجوز از وزارتخانه جهت واردات تلفن‌های مسافری کردیم اما نتیجه‌ای در برنداشت.

    وی در خصوص چگونگی واردات گوشی به صورت مسافری توضیح داد: در گذشته به این صورت بود که هر فردی بنابر توان مالی با سفر به خارج از کشور، کمتر از 10 تلفن همراه با خود به داخل کشور می‌آورد؛ هزینه گمرک برای این نوع واردات معادل 15 درصد قیمت هر گوشی بود اما به تازگی کلاً جلو این کار گرفته می‌شود و هر نفر فقط اجازه وارد کردن یک گوشی دارد.

    رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در ادامه اظهار کرد: می‌دانیم  که شاید این موضوع قانونی و صحیح نباشد اما در وضعیت کنونی تنها راه است، چون اگر به همین منوال پیش برویم باید آمادگی افزایش مجدد 40 درصدی قیمت تلفن همراه را داشته باشیم البته این افزایش بدون درنظر گرفتن افزایش قیمت ارز است.

    وی از افزایش غیر منطقی قیمت قطعات تلفن همراه خبر داد و گفت: قیمت این اقلام به حدی افزایش داشته که اگر قطعه‌ای از تلفن همراه مانند تاچ یا ال سی دی خراب شود باید هم قیمت خود تلفن همراه برای تعمیر آن بپردازید.

    رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز از مسئولان خواست تا در زمینه تلفن همراه مساعدت بیشتری به خرج دهند و گفت: اگر حمایت و تسهیلاتی نباشد در آینده‌ای نزدیک شاهد بسته شدن واحد های صنفی خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر