عضو هیات رئیسه واردکنندگان موبایل:

ریزش قیمت در بازار موبایل واقعی است؟

عصر کالا- عضو هیات رئیسه واردکنندگان موبایل می‌گوید: قیمت موبایل ثابت باقی مانده و چندان تغییری نکرده و هنوز دستور العملی مبنی بر ممنوعیت واردات موبایل آیفون به شرکت‌ها ابلاغ نشده است.

ریزش قیمت در بازار موبایل واقعی است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تجارت‌نیوز، نوسان اندک قیمت دلار در چند روز اخیر قیمت کالاهایی همچون صوت و تصویر، لوازم خانگی و موبایل را ثابت نگه داشته است. هر چند که با روند صعودی قیمت دلار انتظار می‌رفت قیمت موبایل گران شود اما فعالان بازار می‌گویند که موبایل به وفور در بازار وجود دارد و همین مساله قیمت‌ها را ثابت نگه داشته است. اما آیا واقعا گوشی‌های بالای 300 یورو در بازار به راحتی خرید و فروش می‌شود؟ طی چند روز اخیر برخی افراد ادعا کرده‌اند قیمت موبایل ریزش قابل توجهی داشته است، آیا این موضوع واقعیت دارد؟

    در همین حال عضو هیات رئیسه واردکنندگان موبایل با بیان اینکه قیمت موبایل همچنان ثابت باقی مانده است گفت: قیمت موبایل ثابت باقی مانده و چندان تغییری نکرده است. البته قیمت دلار نیمایی طی چند روز اخیر روند صعودی داشته اما قیمت موبایل گران نشده است.

    رضا قربانی اضافه کرد: جنس به وفور در بازار وجود دارد. موبایل با برند آیفون نیز به وفور سایر کالاها در بازار نیست اما هنوز دستور العملی مبنی بر ممنوعیت واردات موبایل آیفون به شرکت‌ها ابلاغ نشده است. بنابراین آیفون از طریق مسافری همچنان وارد کشور می‌شود.

    سهم آیفون در بازار چقدر است؟
    او به سهم گوشی‌های موبایل بالای 300 یورو اشاره کرد و گفت: با توجه به قیمت فعلی دلار (24 هزار و 300 تومان) قیمت موبایل‌های آیفون نیز منطقی است؛ این در حالی است که با وضعیت فعلی قیمت موبایل خریداران گوشی آیفون افت کرده‌اند و فعلا تقاضایی برای خرید آیفون وجود ندارد.

    رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل اظهار کرد: در گذشته سهم گوشی بالای 300 یورو در بازار 9 درصد بود اما ظرف این سه ماه گذشته سهم این گوشی‌های موبایل به لحاظ تعداد در بازار به شش درصد رسیده است. چنانچه امسال تقاضا افزایش یابد (به دلیل دورکاری‌ها و مصرف زیاد از گوشی‌های تلفن همراه) و تا آخر سال 16 میلیون دستگاه موبایل وارد کشور شود سهم گوشی‌های بالای 300 یورو حدود یک میلیون دستگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر