فصل مهاجرت از آیفون به گلکسی S۸ فرا رسید

عصر کالا- هر ساله در فصل بهار سامسونگ از مدل جدید گلکسی خود رونمایی می کند. ۶ ماه بعد نیز آیفون گوشی جدید خود را روانه بازار می کند.

فصل مهاجرت از آیفون به گلکسی S۸ فرا رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ازکلیک،  در این بین عده ای هستند که به فکر تغییر و مهاجرت از آیفون به گلکسی می افتند اما درست 6 ماه بعد با رونمایی از گوشی جدید آیفون از تصمیم خود منصرف می شوند و دوباره به فکر خرید مدل جدیدتر از این برند هستند. درصد کمی از مردم سیستم عامل اندروید را به ios و بالعکس تغییر می دهند. در نتیجه تحقیق بر روی افرادی که از سیستم های عامل های اندروید و ios استفاده می کنند، تنها 15 درصد از کاربران ios به اندروید روی آورده اند. در مقابل 11 درصد از کاربران اندروید نیز به سیستم ios مهاجرت کرده اند.

    حال باید دید گوشی جدید سامسونگ چه تغییری می تواند در این آمار ایجاد کند. با رونمایی از محصولات جدید سامسونگ سوالی که ناخودآگاه مطرح می شود درباره امینت و کیفیت باتری آنهاست. آیا سامسونگ بر روی باتری گلکسی اس 8 به اندازه کافی کار کرده است؟ ظاهرا به نظر می رسد که طراحان و سازندگان سامسونگ در ساخت گلکسی اس 8 از امنیت بسیار بالا (extreme safety precaution) بهره برده اند.

    اما آنچه که موجب اقبال عمومی به گوشی های سامسونگ می شود قیمت مناسب آنها در قیاس با محصولات آیفون است. براساس شایعات شنیده شده، اپل در پاییز امسال از 3 مدل آیفون رونمایی خواهد کرد که دو مدل از آنها نسخه هایی جدیدتر برای آیفون 7 و دیگری پرچمداری جدید برای این خانواده است. اما موضوعی که در این بین مطرح است استفاده طراحان اپل از پنل OLED برای این گوشی است که موجب افزایش قیمت آن تا سقف 1000 دلار می شود.

    از سوی دیگر گلکسی اس 8 در آمریکا با حافظه داخلی 64 گیگابایت در مدل پایه عرضه می شود، در حالی که نسخه 128 گیگابایتی آن تنها 40 دلار افزایش قیمت دارد. حال آنکه این پرچمدار جدید سامسونگ از حافظه خارجی تا 2 ترابایت هم پشتیبانی می کند اما آیفون همواره در نسخه های 32، 128 و 256 گیگابایتی تولید می شود که بین هر کدام از آنها حدود 100 دلار اختلاف قیمت وجود دارد.

    آیفون با تمام پیشرفت های خود هنوز در بخش باتری ضعیف عمل می کند. بسیاری امیدوارند که طراحان آیفون بتوانند از باتری های قوی تری برای گوشی های خود استفاده کنند. گذشته از این حذف کانکتور هدفون از گوشی آیفون نیز مزید بر علت می شود تا بسیاری از کاربران اندروید کمتر به سراغ سیستم عامل ios بروند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر