زیر و بم Samsung Galaxy S۹

عصر کالا- با توجه به مشکلات گلکسی نوت ۸ در حوزه شناسایی هویت، گفته می‌شود حسگرهای بیومتریک و امنیتی در گلکسی اس ۹ (Samsung Galaxy S۹) بهبود خواهند یافت.

زیر و بم Samsung Galaxy S۹
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرکالا»  به نقل از ایسنا،دو گوشی گلکسی نوت 8 و آیفون 10 اپل این روزها مورد توجه اکثر خریداران قرار گرفته‌اند؛ با توجه به حذف دکمه هوم از این پرچمداران، نحوه آنلاک آنها برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و بررسی‌ها نشان می‌دهند پرچمدار اهالی کوپرتینو در حوزه حسگرهای بیومتریک عملکرد بهتری داشته است. برای آنهایی که نمی‌دانند باید بگوییم که اپل در این محصول از سیستم تشخیص چهره با دوربین TrueDepth بهره گرفته که از امنیت و سرعت بالایی برخوردار است.

    با این حال طبق جدیدترین گزارشات منتشر شده، گوشی گلکسی اس 9 با سیستم‌ بهبود یافته تشخیص هویت از راه می‌رسد. در گزارش خبرگزاری ETNews آمده است که سامسونگ قصد دارد به کمک دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری خود، سرعت عملکرد سیستم تشخیص عنبیه و چهره کاربران را بالا ببرد.

    این رسانه کره‌ای در ادامه اعلام کرده است که دارندگان نسل بعدی پرچمداران سری اس سامسونگ از سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین مشابه با گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) بهره می‌برند. یک کارشناس صنعتی که نام وی مشخص نیست از اضافه شدن افزونه‌های جدید نرم افزاری به این دو سیستم خبر داده است.

    همانطور که احتمالا می‌دانید، پرچمداران فعلی سری اس و نوت سامسونگ علاوه بر حسگر اثر انگشت، از سیستم تشخیص عنبیه چشم و چهره کاربران بهره می‌برند. قابلیت تشخیص چهره از سال 2011 و با عرضه نسخه Ice Cream Sandwish سیستم عامل اندروید، با نام Face Unlock در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

    در آن زمان، این قابلیت به خاطر امنیت پایین و حفره‌های امنیتی متعدد آنچنان مورد توجه کاربران قرار نگرفت. با این حال سامسونگ توانست به لطف دوربین قدرتمند سلفی جدید و افزایش سرعت این سیستم، باز هم آن را احیا کند. اما اگر یک تصویر با رزولوشن بالا از صاحب گوشی داشته باشید، با صرف کمی وقت می‌توان باز هم قابلیت تشخیص چهره پرچمداران سامی را دور زد.

    گلکسی

    از طرفی کارشناسان معتقدند سیستم تشخیص عنبیه چشم سامسونگ هم‌اکنون یکی از امن‌ترین روش‌های قفل محصولات هوشمند محسوب می‌شود. سرعت این روش به اندازه تشخیص چهره بالا نیست، اما امنیت بسیار خوبی را برای کاربران تضمین می‌کند.

    با این تفاسیر می‌توانیم بگوییم که گلکسی اس 9 سامسونگ باید تغییراتی در زمینه شناسایی هویت کاربران را همراه خود داشته باشد تا رضایت کاربران در حوزه امنیت و حریم خصوصی جلب شود. به خصوص که سیستم Face ID اپل هم‌اکنون در گوشی آیفون ایکس عملکرد خوبی داشته و با اسکن سه‌بعدی صورت کاربر، کمترین ضریب خطا را به همراه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر