کاهش دو میلیونی قیمت در بازار موبایل

عصر کالا- در پی کاهش نرخ ارز در هفته گذشته، قیمت برخی کالاهای وارداتی از جمله گوشی موبایل نیز کاهش پیدا کرده است؛ اما به گفته فروشندگان این کاهش قیمت باعث "کسادی" بازار شده است.

کاهش دو میلیونی قیمت در بازار موبایل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزرش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ایسنا، ‌ هفته دوم مهرماه با افت شدید قیمت ارز همراه بود، به طوریکه قیمت آن از کانال  19 هزار تومانی به حدود 13 هزار تومان رسید و در پی آن قیمت برخی محصولات وارداتی مانند خودرو و گوشی موبایل نیز کاهش پیدا کرد. در این میان گزارش‌ها از بازارهای مختلف حاکی از این است که افت نرخ ارز نه تنها رونقی به بازار نداده بلکه مردم از خرید کالاهای مختلف پرهیز می‌کنند و منتظر هستند قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد. این در حالی است که افزایش قیمت‌ها در هفته منتهی به مهر ماه با هجوم مردم به بازارها همراه بود. 

    به گزارش میدانی ایسنا، ‌ بازار علاءالدین مانند همیشه پرتردد است، ‌ اما کمتر شاهد رد و بدل شدن پول میان فروشندگان و مراجعه‌کنندگان هستیم. بیشتر مغازه‌داران مقابل مغازه‌ها ایستاده و سعی می‌کنند ارباب رجوع را به داخل دعوت کنند: ‌"از ما قیمت بپرسید".

    اکثر مغازه‌داران نیز از کاهش میزان فروش شکایت دارند و می‌گویند:  کاهش نرخ ارز بازارها را کسادتر کرده، چراکه مردم منتظر هستند قیمت‌ها باز هم کمتر شود.

    فروشنده دیگری با ابراز ناراحتی از افت بازار می‌گوید: وقتی دلار گران شد مشتری بیشتر بود چون مردم می‌ترسیدند گران‌تر شود.

    در این میان فروشندگان از کاهش قیمت‌ گوشی‌های موبایل از هفته گذشته خبر می‌دهند به طوریکه گوشی‌های بالای 10 میلیون تومان حتی تا دو میلیون تومان نیز کاهش قیمت داشتند، ‌ اما گوشی‌های زیر 10 میلیون تومان حداکثر 300 هزار تومان افت قیمت داشتند. این در حالی است که در پی افزایش ناگهانی نرخ ارز قیمت گوشی موبایل دو تا سه برابر شده بود.

    برای تهیه گزارش سری هم به طبقات بالا می زنیم که تعمیرات در آن‌ها بیشتر انجام می شود. در این قسمت‌ها ارباب رجوع کمتری دیده می‌شود اما مغازه‌داران می‌گویند از زمانی‌ که قیمت‌ها افزایش یافته تعمیرات تقریبا سه برابر شده، ‌چراکه مردم  قدرت خرید گوشی موبایل جدید ندارند.

    قیمت برندهای مختلف موبایل

    در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ و آیفون که پرفروش‌ترین برندهای بازار هستند به ترتیب از یک میلیون و ششصد تا 12 میلیون و 500 هزار تومان و شش تا 15 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    گوشی‌های هوآوی در جایگاه بعدی هستند که قیمت‌های مناسب‌تری دارن و یک میلیون و 400 تا نهایتا چهار میلیون تومان قیمت دارند.

    برند سونی یک میلیون و 700 تا 9 میلیون تومان و برند ال‌جی نیز یک میلیون و ششصد تا 9 میلیون و 800 هزار تومان در بازار عرضه می‌شوند.

    برند نوکیا نیز که در سال‌های اخیر دوباره به عرصه رقابت بازار گوشی‌های موبایل وارد شده حدود یک میلیون و 200 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر