باتری گلکسی اس ۸ پلاس از آیفون ۷ پلاس ضعیف‌تر است!

عصر کالا- سایت فون‌آرنا (Phonearena) نتیجه بررسی عملکرد باتری گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ پلاس را منتشر کرد. متاسفانه باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این اسمارتفون توان رقابت با باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی آیفون ۷ پلاس اپل را ندارد!

باتری گلکسی اس ۸ پلاس از آیفون ۷ پلاس ضعیف‌تر است!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از سایت فون‌آرنا، همانگونه که در جریان هستید، سامسونگ به تازگی از پرچمداران جدید خود یعنی دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) رونمایی کرده است.
    پرچمداران جدید سامسونگ محصولات اندرویدی فوق‌العاده‌ای هستند که این روزها توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود. سامسونگ در گلکسی اس 8 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. در سمت مقابل گلکسی اس 8 پلاس از باتری 3500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد! بنابراین پرچمداران سامی حداقل با توجه به اعداد و ارقام از نظر ظرفیت باتری محصولات قدرتمندی هستند، اما آیا این مسئله در عمل هم قابل لمس است؟
    به منظور بررسی کیفیت عملکرد باتری اسمارتفون‌ها نمی‌توان به اعداد و ارقام مرتبط با ظرفیت و توان این محصولات اعتماد کرد، چرا که مصرف باتری با مسائل بسیار پیچیده‌تری همچون ابعاد نمایشگر، وضوح تصویر، روشنایی، بهینه‌سازی‌های سیستم عامل، تراشه و غیره ارتباط مستقیم دارد. بنابراین به منظور سنجش کیفیت عملکرد باتری اسمارتفون‌ها باید به بنچمارک‌ها روی آوریم! یکی از سایت‌هایی که در زمینه ارائه بنچمارک باتری اسمارتفون‌ها کاملا شناخته شده است، سایت فون‌آرنا محسوب می‌شود!
    فون‌آرنا به تازگی نتیجه بنچمارک نسخه مجهز به تراشه اگزینوس 8895 گوشی هوشمند گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ را منتشر کرده است. اگرچه باتری 3500 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 8 پلاس توانسته امتیازی فراتر از حد میانگین توان عملکرد باتری اسمارتفون‌ها را به ثبت برساند، اما با این وجود قادر به رقابت با توان شارژدهی باتری آیفون 7 پلاس اپل نیست! گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ با باتری 3500 میلی آمپر ساعتی خود در بنچمارک سایت فون‌آرنا دوامی در حدود 8 ساعت را به ثبت رساند، این موضوع در حالی است که آیفون 7 پلاس اپل با باتری 2900 میلی آمپر ساعتی خود رکورد 9 ساعت و 5 دقیقه را در بنچمارک مذکور به ثبت رسانده است.
    شاید تصور کنید که نتیجه ضعیف‌تر باتری گلکسی اس 8 پلاس نسبت به آیفون 7 پلاس به دلیل اندازه و وضوح تصویر نمایشگر این محصول پدیدار شده است. اگر این چنینی فکر می‌کنید، باید بگوییم که از نظر ابعاد و اندازه نمایشگر حق با شما است اما از نظر وضوح تصویر خیر! سایت فون‌آرنا وضوح تصویر صفحه نمایش گوشی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ را در حالت پیش‌فرض یعنی معادل با 2220 در 1080 پیکسل (+FHD) قرار داده و بنچمارک مورد نظر را اعمال کرده است! بنابراین مطمئنا اگر وضوح تصویر نمایشگر گوشی گلکسی اس 8 پلاس بر روی 2960 در 1440 پیکسل قرار داده شود، نتیجه بنچمارک از آنچه که هم اکنون به دست آمده هم پایین‌تر می‌آید.
    متاسفانه هنوز نتیجه بنچمارک گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ منتشر نشده است، اما با توجه به نتیجه‌ای که برای باتری 3500 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 8 پلاس به ثبت رسیده می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که وضعیت عملکرد باتری 3000 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 8 هم چندان جالب توجه نباشد. پیش‌بینی ما به این شکل است که نسخه مجهز به تراشه اگزینوس 8895 گوشی گلکسی اس 8 بتواند در بنچمارک باتری سایت فون‌آرنا در شرایط استفاده از وضوح تصویر 2220 در 1080 پیکسلی دوامی در حدود 7 ساعت را ارائه کند که دوامی در حد متوسط است. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟ آیا دوام عالی باتری آیفون 7 پلاس نشان دهنده دقت طراحی بیشتر اپل در سری محصولات آیفون محسوب نمی‌شود؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر