یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت:

افزایش قیمت برخی گوشی ها ناشی از بالارفتن نرخ ارز است

عصر کالا- رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی افزایش قیمت برخی گوشی های تلفن همراه از یک نشان خاص تجاری را بی ارتباط با اجرای طرح رجیستری دانست و گفت:نوسان ایجاد شده در نرخ ارز عامل اصلی این افزایش قیمت است.

افزایش قیمت برخی گوشی ها ناشی از بالارفتن نرخ ارز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، سید محمود سفار افزود: افزایش نرخ ارز به طور قطع اثر مستقیم بر کالاهای وارداتی به خصوص کالایی مانند تلفن همراه دارد زیرا واردات با ارز انجام می شود.

    وی ادامه داد:اعلام افزایش قیمت گوشی های نشان تجاری آیفون ناشی از اجرای طرح رجیستری شایعه ای است که قاچاقچیان به آن دامن می زنند تا مانع اجرای این طرح شوند.
    سفارخاطرنشان ساخت: اجرای طرح رجیستری به هیچ عنوان تاثیری در قیمت ها نخواهد داشت بلکه هرنوع تغییر قیمت ناشی از تحول های بازار ارز است.
    این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: وارد کنندگان اصلی تلفن همراه هیچ زمانی به دنبال ایجاد افزایش قیمت کاذب در بازار گوشی های تلفن همراه نیستند بلکه آنها متاثر از تغییراتی هستند که در بازار ارز کشور ایجاد می شود.
    طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه معروف به (رجیستری ) طبق وعده های داده شده از چهاردهم آذرماه وارد مرحله عملیاتی شد تا بازار نابسامان قاچاق گوشی های تلفن همراه را ساماندهی کند و در نهایت امر مردم بتوانند از خدمات پس از فروش مطلوب شرکت های سازنده گوشی ها برخوردار شوند.
    طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه یا رجیستری گوشی تلفن های همراه طرحی است که در آن گوشی های تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیمکارت در سامانه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این منظور طراحی و پیاده سازی کرده است، ثبت می‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، این شماره سریال‌ها با زیرساخت های شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شوند و اگر از مبادی رسمی وارد نشده باشند، امکان فعالیت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.
    طرح رجیستری که یکبار در سال 1385 به مرحله اجرا درآمد و به دلیل های مختلف شکست خورد در دولت یازدهم و با هدف کنترل بازار از گوشی های قاچاق مطرح و پیگیری شد که در فرصت این دولت و به دلیل آنکه طرحی باشد که امکان شکست در آن به شدت کاهش یابد امکان اجرایی شدن نیافت .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر