سامسونگ شخصی‌سازی دکمه بیکسبی گلکسی اس ۸ را مسدود کرد!

عصر کالا- چند روز پیش اپلیکیشنی برای شخصی‌سازی دکمه فیزیکی بیکسبی به منظور اجرای هر اپلیکیشن دلخواهی منتشر شده بود اما ظاهراً سامسونگ در آپدیت جدیدی این امکان را غیرفعال کرده است!

سامسونگ شخصی‌سازی دکمه بیکسبی گلکسی اس ۸ را مسدود کرد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارنت، یک دکمه فیزیکی آن هم تنها برای اجرای یک دستیار هوشمند ریسک بزرگی است. بیکسبی شاید دستیار هوشمند شایسته‌ای باشد اما نه‌تنها برخی کاربران بعضی مناطق از جمله ایران نمی‌توانند به‌آسانی با آن ارتباط برقرار کنند بلکه حتی در ابتدای عرضه رسمی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس ناقص خواهد بود! به این دلیل وقتی خبر امکان شخصی‌سازی آن از طریق یک اپلیکیشن جانبی را شنیدیم خوشحال شدیم که می‌توانیم با این دکمه اپلیکیشن دلخواهی مثل دستیار گوگل و یا دوربین را اجرا کنیم.

    ظاهراً اما سامسونگ از این خبر خوشحال نشده و در فیرمور جدید گلکسی اس 8 قابلیت شخصی‌سازی این دکمه را غیرفعال کرده است. تاکنون این دکمه از طریق سرویس Accessibility اندروید برنامه‌ریزی می‌شد و به این ترتیب اپلیکیشن‌ها می‌توانستند با اجازه کاربر آن را شخصی‌سازی کنند اما آخرین فیرمور گلکسی اس 8 اوضاع را تغییر داده است. به این ترتیب بعید است سامسونگ در عرضه رسمی این گوشی نیز تغییری در این تصمیم حاصل کند.

    گفتنی است با این‌که می‌توان صفحه بیکسبی را از هوم اسکرین حذف کرد اما هیچ راهی برای غیرفعال کردن بیکسبی وجود ندارد و سامسونگ ظاهراً می‌خواهد کاربران را مجبور به امتحان کردن و استفاده از بیکسبی کند. از آن‌جا که احتمالاً هیچ‌گاه بیکسبی قادر به تشخیص زبان فارسی نخواهد شد امیدواریم راهی برای غیرفعال کردن آن یا حداقل شخصی‌سازی دکمه فیزیکی آن پیدا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر