برتری نسبی گلکسی S۸ پلاس بر آی‌فون ۷ پلاس; پس از انتشار نتیجه بنچمارک‌های مختلف

عصر کالا- نوبتی هم که باشد این بار نوبت سامسونگ است تا نشان دهد پرچمدار جدیدش چقدر قدرتمند‌تر از موبایل‌های تولیدی رقیب دیرینه‌اش یعنی اپل هستند. بالاخره نتیجه بنچمارک گوشی گلکسی S۸ پلاس منتشر شد و نتایج این آزمایش‌ها، به برتری این اسمارت‌فون بر گوشی آی‌فون ۷ پلاس دلالت دارند.

برتری نسبی گلکسی S۸ پلاس بر آی‌فون ۷ پلاس; پس از انتشار نتیجه بنچمارک‌های مختلف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر ؛ همانطور که می‌دانید کهکشانی‌های تازه سامسونگ در دو مدل و با دو پردازنده متفاوت عرضه خواهند شد. در یک مدل سامسونگ از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 ساخت شرکت کوالکام و دیگری از چیپست ساخت خود سامسونگ با نام اگزینوس 8895 بهره می‌برد. در ادامه تست‌های انجام شده روی گوشی گلکسی S8 پلاس این بار نتایج بنچمارک‌های مختلف این اسمارت‌فون فاش شده و نکته جالب برتری این گوشی بر پرچمدارن معرفی شده توسط دیگر سازندگان از جمله آی‌فون‌ 7 پلاس اپل است.

    به جرات می‌توان گفت همیشه پرچمداران سامسونگ از نظر قدرت پردازشی، عملکرد بسیار مناسبی را به کاربران ارایه داده‌اند. امسال هم سامسونگ بارها تاکید کرده است که توان پردازشی هر دو مدل این تلفن‌هوشمند (با وجود بهره‌گیری از پردازنده‌ای متفاوت) کاملا مشابه و یکسان خواهد بود. با این وجود، بهترین کار آن است که خودمان این موضوع را بررسی کرده و میزان صحت و درستی ادعا‌های شرکت کره‌ای را در میدان عمل بسنجیم.

    چیپست مجتمع شرکت کوالکام با هشت هسته سفارشی از نوع Kryo 280 بوده و دارای دو بخش است. چهار هسته اول با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز برای فرآیند‌های سبک و چهار هسته دیگر با فرکانس 2.35 گیگاهرتز برای وظایف سنگین بکار گرفته می‌شوند. از سوی دیگر سامسونگ نیز با اندکی تغییر و دستی پر به میدان رقابت با کوالکام پا گذاشته و اگزینوس 8895 نیز دارای هشت هسته پردازشی است، ولی این شرکت در بخش اول برای کاربرد‌های روزانه از چهار هسته با معماری Cortex-A53 و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز و در بخش دوم برای عملکری قدرتمندتر و وظایف سنگین‌تر از چهار هسته سفارشی با معماری Mongoose و فرکانس 2.3 گیگاهرتز استفاده کرده است.

    تفاوت دیگری که در مغز متفکر گوشی گلکسی S8 پلاس به چشم می‌خورد در واحد گرافیک این پردازنده‌ها است. اسنپ‌دراگون 835 از پردازشگر گرافیکی Adreno 540 بهره خواهد برد در حالی که سامسونگ برای اگزینوس 8895، پردازشگر Mali-G71 MP20 را در نظر گرفته است. طبق آزمایشات انجام شده این دو قلب تپنده، در بنچمارک‌های مختلف عملکردی تقریبا یکسان را از خود به نمایش گذاشته‌اند و به طور کلی تفاوت محسوسی در قدرت پردازشی آنها وجود ندارد.

    در پایگاه GeekBench نسخه اگزینوس 8895، نسبت به مدل دیگر از برتری ناچیزی برخوردار بوده ولی در همین بنچمارک در قسمت عملکرد تک هسته‌ای پردازنده‌ها اسنپ‌دراگون 835 جایگاه بالاتری را به خود اختصاص داده است. این موضوع می‌تواند نشان از عملکرد روان‌تر مدل اسنپ‌دراگون در استفاده‌های معمول و عادی باشد ولی کاملا واضح است که این برتری در واقعیت احساس نشده و هنوز هم می‌توان بیان کرد این دو چیپست قدرت برابری دارند. نکته جالب توجه این است که مدل اگزینوس در نسخه‌های مختلف بنچمارک AnTuTu توانسته آی‌فون 7 پلاس اپل را پشت سر گذاشته و امتیاز بیشتری را کسب کند. البته نباید از این موضوع غافل شد که در تست‌های دیگر این برتری به طور کامل از آن گلکسی S8 پلاس نبوده و دائما رتبه بالاتر بین این دو گوشی تغییر کرده است.

    همچنین باید اشاره کرد، آزمایش‌های صورت گرفته روی پردازشگر هر دو مدل نشان می‌دهند که واحد گرافیکی اگزینوس 8895 یعنی Mali-G71، تعداد فریم‌های بیشتری از واحد گرافیک اسنپ‌دراگون 835 پردازش می‌کند بنابراین کیفیت بالاتری را هنگام بازی کردن ارایه خواهد داد. شاید این موضوع به نوعی موفقیتی برای سامسونگ در ساخت چیپست‌های موبایل باشد.

    با توجه به این نتایج می‌توان گفت که هر دو مدل این اسمارت‌فون تجریه شگفت‌انگیزی را در هنگام بازی به کاربر القا خواهند کرد. اگر علاقمند هستید با بالاترین کیفیت ممکن به بازی مورد علاقه خود پرداخته و حتی تمام جزییات بازی پردازش شود، مطمئنا قابلیت لانچر بازی سامسونگ (Samsung’s Game Launcher) برای شما بسیار مفید خواهد بود. ولی در آزمایشی که انجام شده، همه چیز بسیار خارق‌العاده بود و نیاز به اعمال هیچ تغییری در تنظیمات احساس نشد. این گوشی به خوبی خود را با بازی‌ها هماهنگ کرده و عملکرد مناسبی را بر جای می‌گذارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر