کدام نسخه از پرچمدار سامسونگ انتخاب بهتری است؟

عصر کالا- با خواندن مطلب زیر از خرید گلکسی اس ۸ و یا گلکسی اس ۸ پلاس مطمئن شوید. گلگسی

کدام نسخه از پرچمدار سامسونگ انتخاب بهتری است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا»  به نقل از شبکه، سامسونگ از دو پرچمدار خود یعنی، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رونمایی کرد که به زودی در بازارهای ایران نیز عرضه خواهد شد.

    استقبال از این دو پرچمدار بسیار بالا بوده است و عده ای هنوز در انتخاب بین این دو اسمارت فون در شک و تردید هستند. بسیاری از کاربران درگیر این سوال هستند که گلکسی اس 8 را خریداری کنند و یا گلکسی اس 8 پلاس را؟ با فیسیت همراه باشید.

    طراحی ضد آب، جنس بدنه

    بهره بری از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 (این دو گوشی هوشمند می‌توانند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری از آب دوام داشته باشند.)
    بدنه هر دو گوشی به سبک یکسانی ساخته شده و توسط شیشه گوریلاگلس 5 از پنل پشتی آن‌ها محافظه می‌شود.
    سبک طراحی هر دو گوشی مورد نظر کاملاً یکسان است.


    قدرت عملکرد و پردازش

    بهره بری ازتراشه، رم و حافظه داخلی یکسان ( از نظر تراشه هر دو محصول مذکور شامل دو نسخه مختلف می‌شوند که با تراشه‌های اسنپدراگون 835 کوالکام و اگزینوس 8895 سامسونگ روانه بازار شده‌اند)
    رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی
    (تفاوتی میان قدرت عملکرد گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس وجود ندارد و دو محصول نام برده شده از این نظر بازده یکسانی نخواهند داشت.)

    دوربین

    دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
    مجهز به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی یا دیافراگم F/1.7 و چراغ فلش LED
    ( تفاوتی در دوربین اصلی و سلفی گلکسی اس 8 با دوربین اصلی و سلفی گلکسی اس 8 پلاس نیست!)

     

    قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملکردی

    پشتیبانی از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch)، شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) و سامسونگ پی (Samsung Pay)
    ارائه اسکنر عنبیه، اسکنر چهره، اسکنر انگشت، سنسور ضربان قلب، دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) در هردوگوشی
    نصب پیش فرض سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا در هر دو اسمارتفون
    (پس از نظر قابلیت و ویژگی‌های هم دو گوشی هوشمند مذکور هیچ تفاوتی نسبت به یکدیگر ندارند.)

    اندازه صفحه‌نمایش

    مهم ترین تفاوت بین این دو گوشی هوشمند اندازه صفحه نمایش است. بطوریکه،  گلکسی اس 8 به صفحه نمایشی 5.8 اینچی تجهیز شده است، اما صفحه‌نمایش گلکسی اس 8 پلاس یک نمایشگر 6.2 اینچی است.
    اگر تمایلی نسبت به داشتن اسمارت‌فون‌های نمایشگر بزرگ ندارید، گلکسی اس 8 سامسونگ را خریداری کنید. اما با توجه به وضوح تصویری یکسانی که برای صفحه‌نمایش هر دو گوشی در نظر گرفته شده، جای تعجبی ندارد که تراکم پیکسلی گلکسی اس 8 از اس 8 پلاس بیشتر باشد.
    اگر از افرادی هستید که دائما به وب‌گردی و تماشای ویدئو می‌پردازید، مطمئنا نمایشگر بزرگ‌تر گلکسی اس 8 پلاس تجربه جالب‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد.
    پس قبل از خرید این دو گوشی، اندازه صفحه نمایش اصلی ترین مسئله ای است که میتوان به آن پرداخت.


    ابعاد و وزن

    وزن گوشی گلکسی اس 8، 155 و وزن گوشی گلکسی اس 8 پلاس، 173 گرم خواهد بود.
    گلکسی اس 8 سامسونگ ابعاد 8 در 68.1 در 148.9 میلیمتر را ارائه می‌کند اما ابعاد گلکسی اس 8 پلاس 8.1 در 73.4 در 159.5 میلیمتر است.
    اگر به وزن و ابعاد گوشی اهمیت می‌دهید، باید در انتخاب گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دقت کنید. گلکسی اس 8 می تواند انتخاب بهتری باشد اگر که علاقه ای به گوشی با ابعاد بزرگ ندارید!


    ظرفیت باتری

    باتری گلکسی اس 8 پلاس ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند، اما گلکسی اس 8 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است. بنابراین پیش‌بینی ما به این صورت است که در عمل باتری هر دو گوشی مورد نظر بازده نسبتاً یکسانی داشته باشند، اما از نظر تئوری باتری اس 8 پلاس ظرفیت بیشتری نسبت به اس 8 دارد.
    در نظر داشته باشید که با توجه به ابعاد بزرگ‌تر صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس نمی‌توانیم مدعی شویم که باتری این محصول در عمل توان شارژدهی بهتری را ارائه خواهد کرد!


    قیمت

    پیش‌فروش گلکسی اس 8 با قیمت 2،880،000 تومان انجام شد و گلکسی اس 8 پلاس با قیمت 3،180،000 تومان پیش‌فروش گردید. مطمئناً این روند در زمان عرضه این دو اسمارتفون هم حفظ می‌شود.

     

    درآخر با وجود این شباهت ها و تفاوت ها میتوانید انتخاب بهتری و آگاهانه تری نسبت به خرید این دو اسمارت فون داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر