با مشکلات گلکسی S۸ آشنا شوید! +عکس

عصر کالا- چند ماه پیش سامسونگ با هیاهوی فراوان ‌گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس را معرفی کرد و امید زیادی دارد که بتواند با پرچمداران جدیدش فاجعه گلکسی نوت ۷ را به فراموشی بسپارد، اما این گوشی‌ها نیز مانند تمامی دستگاه‌های هوشمند، بدون عیب و ایراد نیستند و مشکلات کوچک خاص خودشان را دارند.

با مشکلات گلکسی S۸ آشنا شوید! +عکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از افکارنیوز،  بیشترین شکایت کاربران از گلکسی S8  به عملکرد دکمه Home مربوط می‌شود؛ این دکمه جوری که باید و شاید کار نمی‌کند. همچنین مواردی در زمینه صدا و صفحه نمایش در هر دو گوشی وجود دارد که همه قابل رفع شدن هستند؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این قبیل مشکلات کوچک پرچمداران جدید سامسونگ و نحوه برطرف کردن آن‌ها آشنا شوید.

    مشکلات احتمالی صدای گلکسی S8

    کاربران سامسونگ گزارش داده‌اند که در  گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، با مشکلاتی در زمینه صدا روبه‌رو شده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند هنگامی که در این گوشی‌ها مشغول بازی کردن، گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیو از یوتیوب هستند، صدا به صورت ناگهانی قطع می‌شود؛ البته تا جایی که می‌دانیم این مشکل در پخش صدا از اسپیکر وجود دارد و پخش صدا از طریق هدفون ادامه پیدا می‌کند. در حال حاضر حدس می‌زنند که این مشکل مربوط به ایراد در سیم‌کشی اسپیکر باشد چون با کمی فشار دادن بالای اسپیکر صدا دوباره باز گشته و اگر گوشی به شدت تکان داده شود، دوباره قطع می‌شود. بنابراین اگر این مشکل یک ایراد سخت‌افزاری باشد به راحتی و از طریق یک به روز رسانی قابل رفع نخواهد بود. پس در این صورت آیا راه حلی برای مشکلات صوتی گلکسی S8 وجود ندارد؟

    سامسونگ به این مشکل پاسخ داده و اعلام کرده است که یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود و به کاربران توصیه می‌کند که یکی دو ساعت دستگاه خود را در حالت Safe Mode راه‌اندازی نموده و وضعیت استفاده از صدا را تحت نظر بگیرند؛ اما ظاهرا این کار به رفع مشکل کمکی نکرده است.

    یکی از کاربران می‌گوید که با مشکل قطع شدن ناگهانی صدا در گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge مواجه بوده و موفق به حل آن شده است؛ او این روش را توصیه می‌کند:

    گزینه‌های توسعه دهنگان (developer options) را در صورتی که فعال نیست، فعال نمایید؛ سپس از منوی  developer options با اسکرول کردن به سمت پایین، Media را انتخاب نموده و گزینه  Prevent USB audio را در حالت روشن قرار دهید. ظاهرا این روش در برطرف کردن مشکلات صوتی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge موثر بوده و امکان دارد برای نسل جدید آن‌ها هم مفید باشد.

    اگر می‌خواهید با استفاده از منوی مخفی، اسپیکرهای گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را تست کنید؛ #*0#* را از طریق صفحه شماره‌گیری وارد نمایید.

    مشکل ری‌بوت شدن گلکسی S8

    در هفته‌های اخیر تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که گوشی گلکسی S8 آن‌ها به صورت ناگهانی راه اندازی مجدد می‌شود. ساده ترین راه حل برای این مشکل بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه (فکتوری ریست) است اما پس از چند ساعت این مشکل دوباره به وجود می‌آید. برخی از کاربران هم تلاش کردند که با خاموش و روشن کردن گوشی مشکل را حل کنند، اما گوشی آن‌ها دوباره به این مشکل برخورده است.
    در این مورد تا این تاریخ هیچ گونه پاسخ رسمی از سامسونگ دریافت نشده است، اما شواهدی به دست آمده که این مشکل می‌تواند به کارت حافظه microSD مربوط باشد. برخی از کاربران می‌گویند پس از ریبوت شدن گوشی، نوتیفیکیشن "Transfer files to SD card” را مشاهده کرده‌اند و پس از انتقال فایل ها و اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه، مشکلات گوشی حتی بیشتر شده است. معمولا سامسونگ دستگاه‌های معیوب کاربران را بدون هیچ هزینه‌ای تعمیر یا تعویض می‌کند اما در این مورد تاکنون هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است. این یک مشکل بزرگ است و نیاز به یک پاسخ اساسی دارد؛ مشکل ریبوت شدن دایمی، دستگاه را کاملا بلا استفاده می‌کند. ما امیدواریم که سامسونگ با ارایه یک به‌روز رسانی نرم‌افزاری این مشکل را حل کند اما با توجه به این که تا این لحظه، حتی در حد یک کلمه هم پاسخ نداده است ممکن است وضعیت بدتر از آن باشد که گمان می‌کنیم.

    مشکلات مربوط به صفحه نمایش گلکسی S8

    یکی از دلایل فروش‌ بالای گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، صفحات نمایش فوق‌العاده با کیفیت AMOLED آن‌ها است؛ این صفحات نمایش، تولید رنگ‌ها را با دقت بسیار بالایی انجام می‌دهند؛ اما برای اولین بار از سوی یکی از کاربران وبسایت Reddit گزارش‌هایی مبنی بر قرمز شدن یا ایجاد نقاط قرمز رنگ روی صفحه نمایش گلکسی S8 دریافت شد.

     

    آن طور که یکی از کاربران Reddit می‌گوید این موضوع چیزی نیست، جز یکی از محدودیت‌های نمایشگرهای OLED سامسونگ! به عبارت فنی‌تر سامسونگ به جای استفاده از IGZO (ایندیوم گالیوم زینک اکساید) که معمولا در پنل‌های LCD به کار می‌رود از پلی‌سیلیکون کریستالین دمای پایین استفاده کرده است.

    سامسونگ اخیرا با ارایه یک بسته نرم‌افزاری به‌‌روزرسانی، به این موضوع رسیدگی کرده است. این کمپانی می‌گوید: این به روزرسانی تعادل رنگ دستگاه را تنظیم می‌کند و از این طریق قابلیت تنظیم رنگ‌ها افزایش می‌یابد. به گفته سامسونگ با نصب این بسته نرم‌افزاری این دسته مشکلات به طور کامل رفع خواهند شد. در حقیقت هنوز نمی‌دانیم که راهکار سامسونگ موثر بوده است یا نه؛ چون فرصتی برای تست این موضوع نداشتیم اما اگر در این مورد اطمینان پیدا کنیم، حتما با شما درمیان خواهیم گذاشت.

    مشکلات دکمه Home در گلکسی S8

    اخیرا شکایت‌هایی مبنی بر خرابی دکمه Home از سوی تعدادی از دارندگان گلکسی S8 دریافت شده است. پس از قفل کردن، صفحه نمایش دوباره روشن می‌شود و درخواست پسورد می‌کند. (به جای اثر انگشت یا پین کد) ظاهرا این مشکل بلافاصله بعد از قفل شدن گوشی یا چند ثانیه پس از آن بروز می‌کند.

    کاربران فروم XDA این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و به نظر می‌رسد حتی در صورت برداشتن دسترسی اپلیکیشن‌ها از طریق تنظیمات accessibility یا غیر فعال کردن گزینه قفل گوشی هم مشکل باقی می‌ماند. به نظر می‌رسد این مشکل مربوط به تنظیم حساسیت دکمه Home باشد. همان طور که می‌دانید گلکسی S8 دیگر کلید Home فیزیکی ندارد و اشکال به وجود آمده با یک به روز رسانی به راحتی قابل حل شدن است. ظاهرا فعلا مشکل دکمه Home، فقط به گلکسی S8 مربوط است و در گلکسی S8 پلاس مشکلی مشاهده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر