رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه مطرح کرد:

بازار موبایل همچنان در شوک نوسانات ارزی

عصر کالا- رییس انجمن فروشندگان موبایل با بیان این‌که بازار گوشی‌های تلفن همراه هنوز از نوسانات ارزی هفته گذشته متاثرند، اختصاص ارز مخصوص برای واردات این محصولات را برای رونق بازار گوشی‌های موبایل راهگشا توصیف کرد.

بازار موبایل همچنان در شوک نوسانات ارزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, افشار فروتن - رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی- با بیان این‌که بازار گوشی‌های تلفن همراه طی روزهای اوج جهش نرخ دلار دچار رکود شد، اظهار کرد: با این‌که دولت نرخ دلار را یکسان اعلام و به عبارتی قیمت‌ها را تثبیت کرد اما باز هم بازار گوشی‌های موبایل از آن حالت رکود آن طور که باید خارج نشده و هنوز تحت تاثیر آن تلاطمات است.

    او با بیان این‌که نوسانات نرخ ارز در دوره جهش خود باعث شد تا عرضه‌کنندگان حتی فروش گوشی‌های موبایل را متوقف کنند، گفت: در آن وضعیت بسیاری از معاملات در بازار گوشی‌های تلفن همراه متوقف شد، به‌طوری که حتی خرده‌فروشی در این بازار نیز تحت تاثیر قرار گرفت؛ هرچند با اعلام تثبیت نرخ ارز بازار از آن حالت رکود عمیق خارج شد.

    رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی با اشاره به چرخه ورود گوشی‌های موبایل به کشور، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای رونق دوباره بازار گوشی‌های موبایل، دولت باید ارز اختصاصی را به انجام واردات ارائه دهد تا بازار موبایل به روند طبیعی خود بازگردد.

    فروتن با بیان این‌که نمی‌توان انتظار رونق یک‌شبه را در بازار داشت، خاطر نشان کرد: واقعیت این است که بازار موبایل هنوز متاثر از آن و نوسانات نرخ ارز است، چراکه در آن دوره علاوه بر فروشندگان، مصرف‌کنندگان‌ نیز اصراری بر خرید کالا نداشتند و هنوز نیز وضعیت به طور کامل به حالت عادی خود بازنگشته است.

    او همچنین درباره وضعیت بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه نیز به تلاطمات نرخ ارز اشاره کرد و گفت: معمولا بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه کمی بعد از تحول در بازار گوشی‌های تلفن همراه به اتفاقات بازار واکنش نشان می‌دهد؛ هرچند بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه متاثر از نوعی رکود حتی قبل از این نوسانات ارزی هستند، با این حال اوضاع بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه نسبت به بازار تلفن های همراه در حال رونق گرفتن است.

    فروتن در پایان اظهار کرد: هر ساله بعد از ایام تعطیلات نوروز بازار سیم‌کارت‌های موبایل نوعی از رونق را تجربه می‌کرد اما امسال تا این لحظه بازار سیم‌کارت موبایل آن رونقی که باید را تجربه نکرده است.

    تلاطمات نرخ ارز در هفته گذشته به گونه‌ای بود که ارزش دلار در طول یک هفته بعد از تعطیلات نوروز از 5200 تومان تا بالای 6000 هزار تومان هم بالا رفت؛ این اتفاق علاوه بر اینکه حوزه‌های مختلف در بازار را تحت تاثیر قرار داد، باعث شد تا بازار محصولات الکترونیکی از جمله بازار گوشی‌های تلفن همراه که مستقیما به واردات و ارزهای خارجی وابسته هستند بیش از همه تحت تاثیر قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر