خرید غیرمعمول گوشی در بازار علنی موبایل؛

روایت یک خریدار از استعلام ارز گوشی در سامانه همتا و فروش بی‌واهمه با دلار آزاد

عصر کالا- روایت یک خریدار موبایل از خرید جدید خود نشان می‌دهد علیرغم استعلام از سامانه همتای رجیستری که می‌گوید گوشی با دلار دولتی وارد شده اما همان گوشی بی واهمه با دلار ۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

روایت یک خریدار از استعلام ارز گوشی در سامانه همتا و فروش بی‌واهمه با دلار آزاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس, تجربه یک خریدار گوشی از خرید جدید خود در پاساژ علاء الدین شرحی از وضعیت واقعی بازار گوشی تلفن همراه و تخلفات در این بازار به همراه دارد.

    این روایت نیز یک تجربه واقعی از خرید یک آیفون X 256  به قیمت 9 میلیون و 400 هزار تومان است که اطلاعات جالبی از دل بازار بدست می‌دهد.

    به گفته این خریدار، برخی از فروشنده‌ها از قیمت دادن پرهیز می‌کردند و تمامی کسانی که قیمت می‌دادند قیمت را براساس دلار 8000 تومان اعلام می‌کردند.

    وی گفت: در هیچ مغازه‌ای نتوانستیم گوشی با دلار 4200 هزار تومان پیدا کنیم، حتی به نمایندگی چند شرکت واردکننده نیز مراجعه کردیم که گفتند جنس موجود ندارند. در آخر در مغازه‌‌ای شخصی خرید کردیم و فروشنده با ما اتمام حجت کرد که ادعایی درباره قیمت براساس دلار 4200 تومان و 8 هزار تومان نداشته باشیم چون او فقط فروشنده است و کالا را با مقداری سود از واسطه گرفته است؛ اگر می خواهیم خرید کنیم اگر نمی خواهیم منتظر بمانیم وضعیت بازار روشن شود که ما ترجیح دادیم خرید کنیم زیرا مشخص نیست وضعیت چه زمانی روشن شود.

    این خریدار ادامه داد: برای احراز اصالت گوشی و فعال سازی نیز تمامی مراحل رجیستری را مانند گذشته انجام دادیم و حتی دیدیم که گوشی با دلار 4200 تومان وارد شده است.

    وی گفت: فروشنده به ما گفت که «مغازه های دیگر از مشتری می‌خواهند پول را در باجه بانک سامان در پاساژ علاء الدین به حساب بریزد یا در 2 نوبت یکی به ازای دلار 4200 تومان و دیگری مابه التفاوت دلار 4200 و 8 هزار تومان کارت می‌‌کشند یا می‌خواهند که وجه را اینترنتی واریز کنید اما من این کار را نمی‌کنم»؛ در نهایت 9 میلیون و 400 هزار تومان را یکباره کارت کشیدیم و یک فاکتور چاپی غیررسمی نیز دریافت کردیم که فقط شناسه دستگاه در آن ثبت شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر