قدرت پردازش گرافیکی نسخه‌ اکسینوس گلکسی S۸ از اسنپدراگون بیشتر است

عصر کالا- به نظر می‌رسد مدل اکسینوس گلکسی اس ۸ سامسونگ نسبت به مدل اسنپدراگون این گوشی‌ در بخش گرافیکی کمی بهتر عمل می‌کند.

قدرت پردازش گرافیکی نسخه‌ اکسینوس گلکسی S۸ از اسنپدراگون بیشتر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی‌ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در دو مدل با چیپ‌ست‌های متفاوت تولید شده است. یک مدل از این گوشی‌های پرچم‌دار به پردازنده‌ی اکسینوس 8895 مجهز شده و مدل دیگر از چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام بهره می‌برد. مدل اسنپدراگون گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در کانادا، چین، ژاپن و آمریکا به فروش می‌رسد و کاربران سایر نواحی جهان می‌توانند مدل اکسینوس این دو گوشی را خریداری کنند. دو چیپ‌ست از نظر امکانات، عملکرد و کارایی به یکدیگر شباهت زیادی دارند.

    چیپ‌ست‌های اکسینوس 8895 و اسنپدراگون 835 بر پایه‌ی تکنولوژی 10 نانومتری FinFET سامسونگ تولید شده‌اند. این دو چیپ‌ست همچنین به مودم گیگابیت ال‌تی‌ای مجهز شده‌اند و از بلوتوث نسخه‌ی 5.0 پشتیبانی می‌کنند. اما دیدن تفاوت بین این دو مدل از گوشی‌ گلکسی اس 8 برای بسیاری از کاربران جذاب است. وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا یک سری بنچمارک در این رابطه منتشر کرده است که با توجه به آن‌ها، به نظر می‌رسد چیپ‌ست اکسینوس، از نظر گرافیکی قدرت بیشتری دارد.

    گلکسی اس 8 مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس 8895 در بنچمارک گیک‌بنچ 3 از نظر عملکرد چند‌هسته‌ای سی‌پی‌یو سرعت بیشتری از خود نشان داده، در حالی که گلکسی اس 8 مجهز به اسنپدراگون 835 در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای امتیاز بیشتری به دست آورده است. نکته جالب اینکه امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای هر دو مدل گلکسی اس 8 نسبت به امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای مدل اسنپدراگون گلکسی اس 7 کمتر است. مدل اکسینوس گلکسی اس 8 در بیشتر بنچمارک‌ها امتیاز بیشتری نسبت به مدل اسنپدراگون کسب کرده است.

    ظاهرا پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 MP20 موجود در چیپ‌ست اکسینوس 8895 نسبت به پردازنده‌ی گرافیکی آدرینو 540 موجود در چیپ‌ست اسنپدراگون 835 قدرت بیشتری دارد. مدل اکسینوس گلکسی اس 8 در تمام تست‌های جی‌اف‌ایکس‌بنچ انجام‌شده توسط وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا امتیاز بیشتری نسبت به مدل اسنپدراگون این گوشی‌ به دست آورده است. مدل اکسینوس گلکسی اس 8 همچنین در بنچمارک بیس‌مارک ایکس و بیس‌مارک ای‌اس 3.1 متال قدرتمندتر ظاهر شده است. در ادامه می‌توانید نتایج تمام این تست‌ها را مشاهده کنید.

    نظر شما در این مورد چیست؟ مدل اکسینوس گلکسی اس 8 را ترجیح می‌دهید یا اسنپدراگون؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر