نوکیا خواستار برقراری اینترنت ۵Gدر ژاپن شد

عصر کالا- شرکت نوکیا قراردادی را به منظور تامین و ساخت تجهیزات رادیویی نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G با یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی ژاپن به امضا رسانده است.

نوکیا خواستار برقراری اینترنت ۵Gدر ژاپن شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

    شرکت نوکیا روز جمعه یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین قراردادهای طول تاریخ فعالیت خود را با یکی از اپراتورهای مخابراتی ژاپنی، شرکت ان تی تی دوکومو (NTT DoCoMo) منعقد کرده است. این قرارداد بزرگ و مهم می‌تواند برای هر دو طرف قرارداد مزایای بسیاری داشته باشد چراکه هم اکنون تمامی اپراتورهای مهم مخابراتی در جهان درصدد برقراری و راه اندازی هرچه سریعتر شبکه اینترنت بی‌سیم و همراه 5G در کشور هایشان هستند، بنابراین برگ برنده در دست آن کشور و اپراتور مخابراتی خواهد بود که هرچه زودتر و بهتر نسل پنجم اینترنت را راه‌اندازی کنند.

    اپراتور مخابراتی ان تی تی دوکومو (NTT DoCoMo) در ژاپن بالغ بر نیمی از دارندگان موبایل و استفاده‌کنندگان اینترنت در این کشور را تحت پوشش خود قرار داده است و بدون شک یکی از موثرترین و موفق‌ترین اپراتورهای مخابراتی در ژاپن به شمار می‌رود.

    حالا غول تکنولوژی فنلاندی نوکیا که به برقراری، تامین و ساخت تجهیزات مربوط به فناوری شبکه و ارتباطات مشهور است، تصمیم گرفته در زمینه راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت 5G با موفق‌ترین اپراتور مخابراتی ژاپنی همکاری کند و بدین ترتیب با بهره‌مندی از فرصت بوجود آمده در برقراری این اینترنت پرسرعت در ژاپن، قدم‌های نخستین خود را بردارند.

    اخیرا هم غول تکنولوژی سامسونگ کره جنوبی با همکاری شرکت مخابراتی ژاپنی KDDI  فناوری برقراری اینترنت پر سرعت 5G را در یک قطار در حال حرکت با موفقیت آزمایش کردند. این دو شرکت برقراری آزمایشی نسل پنجم و پرسرعت اینترنت همراه را برروی یک قطار در حال حرکت با سرعت 100 کیلومتر آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که بسته‌های داده با حداکثر سرعت 1.7 گیگابایت در ثانیه ارسال و دریافت شدند.

    حالا در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، رقابت تنگاتنگی بر سر برقراری زودرس نسل پنجم اینترنت 5G میان اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی بین‌المللی بوجود آمده است و باید دید که کدامیک از آنها درنهایت موفق خواهند شد.

    شرکت‌های زیادی برای برقراری و راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت برای محصولات آینده خود اعلام آمادگی کرده‌اند که از مشهورترین آنها می‌توان به تی موبایل، سامسونگ، زد تی ای، ورایزن، سونی، وودافون، مدیاتک، هووآوی، NTT، تلکام، AT&T و کوالکام اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر