آیا سونی بازار موبایل را به نفع رقیبان ترک می‌کند‌؟

عصر کالا- هفته گذشته فروش سونی موبایل در کل چارک سوم سال ۲۰۱۹ برابر با فروش یک روز هواوی بود. همین جمله کاملا مشخص می‌کند که سونی مدت‌هاست با دشواری‌های فراوانی در بازار موبایل مواجه است. امروز اما خبر می‌رسد که احتمال خروج سونی موبایل از بازار به دلیل فروش فوق العاده پایین وجود دارد.‌

آیا سونی بازار موبایل را به نفع رقیبان ترک می‌کند‌؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از گسترش‌نیوز، چند ماه پیش گزارشاتی منتشر شده بود که از خروج این شرکت از بازار جهانی تلفن‌های هوشمند خبر می‌داد. حالا بر اساس جدیدترین آمار فروش این کمپانی، ظاهرا سونی امسال فروشی بسیار پایین را در بازار موبایل تجربه کرده است. این غول بزرگ ژاپنی چند سه‌ماهه مالی است که به سختی توانسته یک میلیون دستگاه بفروشد.

    هرچند این شرکت در تمام دوره‌های مالی سال گذشته موفق به فروش تقریبی یک میلیون گوشی اکسپریا شده بود، اما اکنون وضعیت به گونه‌ای شده که در سه‌ماهه نخست امسال 900 هزار و در سه‌ماهه دوم فقط 600 هزار گوشی موبایل فروخته است. مجموع فروش تلفن‌های هوشمند سونی در سال‌های گذشته از قرار زیر بوده است:

    2017: 13.5 میلیون دستگاه

    2018: 6.5 میلیون دستگاه

    2019: (احتمالا) 2.5 میلیون دستگاه

    با این حساب به نظر می‌رسد که کار سونی در بازار موبایل به پایان رسیده باشد. چند سال پیش HTC نیز به شرایط مشابهی دچار شده بود اما این شرکت حالا استراتژی تازه‌ای را برای احیای کسب و کار موبایل خود در نظر گرفته است.

    گفته می‌شود که سونی قصد دارد علاوه بر بخش سخت‌افزارهای موبایل، بخش خدمات موبایل خود را هم متوقف کند تا بتواند منابع بیشتری برای فعالیت در سایر حوزه‌ها داشته باشد. در همین راستا، اپلیکیشن ایمیل داخلی این شرکت به‌زودی از دسترس اکسپریا 5 خارج می‌شود و سایر گوشی‌های جدید سونی نیز به آن دسترسی نخواهد داشت.

    نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید احتمال خروج سونی موبایل از بازار وجود دارد؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر