استرالیا برای توسعه شبکه ۵G سراغ نوکیا رفت

عصر کالا- ودافون استرالیا به منظور توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه ۵G سراغ نوکیا رفت.

استرالیا برای توسعه شبکه ۵G سراغ نوکیا رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت چینی هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی و ارتباطی در جهان است که در طول یک سال گذشته تحت‌ تاثیر عوامل مختلفی همچون اتهام جاسوسی از اطلاعات کاربران آمریکایی و شنود از مقامات کاخ سفید با فشارهای مختلف و شدیدی مواجه شده است.

    هواوی بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی در جهان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با همکاری دولت‌های مختلف در جهان سعی در توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G دارد.

    بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، ودافون که یکی از بزرگترین شرکت‌ها و اپراتورهای مخابراتی فعال در استرالیا به شمار می‌رود، به تازگی با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کرده است که به منظور توسعه زیرساخت های لازم برای نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G قصد دارد به جای شرکت چینی هواوی با شرکت فنلاندی نوکیا وارد همکاری شود.

    پیش‌تر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران عنوان کرده بودند که در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر جهان در خصوص توسعه شبکه‌های مخابراتی 5G، کشورهای مختلف تبدیل به دو قطب مخالف شده‌اند که برخی از آنها تحت تأثیر نگرانی‌های امنیتی و احتمال جاسوسی هواوی از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران، قطع همکاری با این غول تکنولوژی را بر توسعه فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G ترجیح داده‌اند و برخی دیگر از کشورها نیز توجه زیادی به اتهامات وارده علیه هواوی نشان نداده و ترجیح می‌دهند که زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی شبکه 5G آنها هرچه سریع‌تر توسط شرکت هواوی برقرار و راه اندازی شود، چراکه اولاً این شرکت بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی در جهان به شمار می‌رود و دوماً اینکه فعالیت سایر اپراتورهای مشابه صرفه اقتصادی برای دولت‌ها نخواهد داشت.

    در اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

    اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت 5G هستند که از مهم‌ترین و بزرگترین آن‌ها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر