دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران اعلام کرد

رشد ۱۱۰ درصدی واردات رسمی کفش در سال ۹۶

عصر کالا- دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به میزان واردات و صادرات انواع کفش در سال گذشته، اعلام کرد: در سال ۱۳۹۶ نسبت به ۱۳۹۵ شاهد رشد ۱۱۰ درصدی واردات رسمی و رشد منفی ۷.۸ درصدی انواع کفش بودیم.

رشد ۱۱۰ درصدی واردات رسمی کفش در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به میزان واردات و صادرات انواع کفش در سال گذشته، اعلام کرد: در سال 1396 نسبت به 1395 شاهد رشد 110 درصدی واردات رسمی و رشد منفی 7.8 درصدی انواع کفش بودیم.

    علی لشگری با اشاره به سفر رییس جمهوری به تبریز و بازدید از بازار کفش این شهر، اظهار کرد: حضور ر ییس جمهوری در تبریز و در میان بازار کفش فروشان یکی از اتفاقات بزرگ بود و امیدواریم در سالی که با نام حمایت از کالای ایرانی آغاز شده است، شاهد حمایت همه جانبه مسئولان و مردم جهت توسعه صنعت چرم و کفش کشور باشیم.

    وی ادامه داد: مجموعه نیروی شاغل در زنجیره ارزش تولید چرم، کیف، کفش، پوشاک چرمی و صنایع وابسته در بخش تولید و توزیع معادل 500 هزار نفر است و اگر موانع موجود در این حوزه رفع شود، قابلیت این را دارد که تا دو برابر افزایش یابد.

    عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در صنعت کفش در قیاس با صنایع بزرگ نیازمند اعتبار کمتری است، بیان کرد: در صنعت کفش شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری کمتر اشتغال بیشتری را ایجاد کنید و در راستای بهبود شرایط اقتصادی گام بردارید.

    لشگری در مورد میزان تولید کفش در کشور، اعلام کرد: برآورد این است که سالانه بین 200 تا 210 میلیون پایپوش که شامل کفش چرمی، ورزشی، نظامی، ایمنی، کشاورزی، پرستاری، تبی و راحتی است، تولید می‌شود.

    وی افزود: خوشبختانه این میزان تولید در حالی انجام می‌شود که امکان تهیه مواد اولیه در داخل کشور وجود دارد و تنها بخش کوچکی از مواد اولیه مورد نیاز برای زیره کفش وارد می‌شود، بنابراین با توجه به این ظرفیت و پتانسیل می‌توانیم صنایع چرم، کفش و پوشاک را توسعه بخشیم.

    دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه حضور رییس جمهوری در تبریز هشدار و پیامی برای مسئولان اقتصادی کشور است که به صنعت چرم و کفش توجه بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی فرصت طلایی پیش آمده تا مسئولان حمایت همه‌جانبه را از تولیدات داخلی در دستور کار قرار دهند و زمینه‌های لازم برای فرهنگ‌سازی در میان مردم فراهم شود.

    لشگری با ارائه پیشنهادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با خرید کفش از طریق کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم همانند لوازم خانگی خرید کفش از طریق کارت اعتباری امکان پذیر شود و مردم بتوانند انواع کفش را به صورت قسطی خریداری کنند.

    دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران، ادامه داد: با ایجاد ساختار در ارتباط با خرید کفش از طریق کارت اعتباری می‌توانیم این شرایط را برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند انواع کفش اعم از کفش‌های ورزشی، چرم و سایر کفش‌ها را در کنار یکدیگر خریداری کنند. به طور حتم افزایش ضریب مصرف باعث افزایش تولید می‌شود و این موضوع به توسعه اشتغال و رفاه منجر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه میزان صادرات انواع کفش در سال 1396 معادل 92 میلیون دلار بود که با توجه به صادرات 99.8 میلیون دلاری  در سال 1395، شاهد رشد منفی 7.8 درصدی هستیم، گفت: در بخش واردات نیز باید اعلام کرد که ارزش واردات رسمی انواع کفش به کشور در سال گذشته معادل 38.9 میلیون دلار بود که در قیاس با سال 1395 که 18.5 میلیون دلار واردات رسمی صورت گرفت، شاهد رشد 110 درصدی در این بخش هستیم.

    رییس جمهوری به تازگی در بازدیدی سرزده از بازار کفش تبریز، از وضعیت صنعت چرم و کفش در این شهر به عنوان پایتخت و نماد صنعت چرم و کفش ایران مطلع شد و در جریان مشکلات و خواسته‌های این صنف قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر