هشدار به خریداران آیفون ۷

عصر کالا- رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از احتمال بروز مشکل برای خریداران آیفون‌های ۷ قاچاق و غیررسمی پس از اجرای طرح رجیستری موبایل خبر داد.

هشدار به خریداران آیفون ۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، غلامحسین کریمی با اشاره به تاثیر دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از وارد کنندگان رسمی گوشی‌های موبایل گفت: در حال مذاکره و تلاش برای لغو دریافت این مبلغ از واردکنندگان رسمی موبایل هستیم چرا که این موضوع می‌تواند دلیلی بر اقبال واردکنندگان نسبت به بازار قاچاق باشد.

    وی در ادامه آگاهی مردم را عاملی دیگر در راستای مبارزه با واردات قاچاق دانست و افزود: مردم خود نیز باید تا حدی به حق و حقوق خود توجه داشته باشند تا درگیر مشکلات مربوط به خرید گوشی‌های قاچاق نشوند. به عنوان مثال لازم است به هنگام خرید علاوه بر توجه به مجوز معتبر واحدی که از آن خدمات دریافت می‌کنند، فاکتور رسمی نیز دریافت کرده و کارت گارانتی معتبر درخواست کنند که در آن کد IMEI دستگاه ذکر شده باشد چرا که در غیر این صورت کارت‌های گارانتی فاقد اعتبار به شمار می‌روند.

    کریمی همچنین اظهار کرد: نکته دیگر آنکه لازم است خریداران بازار موبایل کد IMEI خود را از طریق ارسال پیامک به سامانه 30008887 چک کنند تا برای آن‌ها مشخص شود که گوشی‌ آن‌ها از طریق مبادی رسمی و گمرکی وارد شده یا خیر.

    رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی در ادامه با اشاره به اجرای طرح رجیستری تلفن‌های همراه در آینده اظهار کرد: به خصوص به خریداران آیفون‌های 7 توصیه داریم که با توجه به فعالیت شرکت‌های واردکننده رسمی این برند حتما از نمونه‌های رسمی خرید خود را انجام دهند چرا که در آینده با اجرای طرح رجیستری موبایل این احتمال وجود دارد که آیفون‌های 7 قاچاق و تمام گوشی‌های قاچاق برند (نمانام) های دیگر غیرفعال شوند.

    وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات مختلف قرار بر آن بوده است که گوشی‌های خریداری شده پیش از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه دچار مشکل نشوند، گفت: مدت‌ها است در این زمینه توصیه‌های مختلف داده شده و از مردم خواسته شده است که از طریق مبادی رسمی خرید خود را انجام دهند. بر همین اساس نیز شرکت‌های مختلفی مجوز گرفته اند به وارادات در این بخش بپردازند به همین دلیل جای بهانه‌ای وجود نخواهد داشت.

    رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی در پایان از پیگیری وضعیت در خصوص برندهای دیگری مانند سامسونگ و ال‌جی نیز خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر