سنسور فول‌فریم در دوربین سینمایی جدید سونی

عصر کالا- سونی با جدیت در حال ساخت حس‌گر فول فریمی است که در دوربین سینمای دیجیتال بعدی این شرکت به ‌کار گرفته خواهدشد.

سنسور فول‌فریم در دوربین سینمایی جدید سونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از جی اس ام، طبق آنچه در نمایشگاه تجهیزات سینمایی CineGear 2017 اعلام شد، دوربین بعدی سونی با حس‌گر فول فریم 36 در 24 میلی‌متری اوایل سال آینده میلادی عرضه خواهدشد.

    قیمت و تاریخ دقیق عرضه این دوربین هنوز اعلام نشده است، اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که عضو دیگری از دوربین‌های حرفه‌ای سری سینه‌آلتا (CineAlta) است و شاید جایگزینی برای دوربین پرچم‌دار F65 باشد که هنگام عرضه در سال 2011 با قیمت 65 هزار دلار به فروش می‌رسید.

    آنچه در کل می‌دانیم این است که حس‌گر دوربین آینده سونی، مستقل از نسبت تصویر یا اصطلاحا aspect ratio-agnostic خواهدبود که در نتیجه، کنترل‌ها و تنظیمات بیشتری در اختیار فیلم‌بردار قرار می‌دهد و در همین راستا می‌تواند هم با نسبت Super35 4K 4-perf 4:3 Anamorphic و هم 4K spherical 3-perf 17:9 فیلم بگیرد.

    سونی همچنین اضافه کرده است که این حس‌گر فول فریم تصاویر را عریض‌تر و با کیفیت استثنایی ثبت خواهدکرد.

    دوربین آتی از همین کدک‌های فعلی سونی یعنی کدک 16 بیتی RAW/X-OCN و XAVC بهره خواهدبرد و با لوازم سخت‌افزاری کنونی از جمله منظره‌یاب DVF-EL200 Full HD OLED، رکوردر AXS-R7، کارت‌خوان‌های AXS-CR1 و AR1 و کارت‌های حافظه AXS و SXS سازگار خواهدبود.

    جا دارد یادآوری شود که سونی یکی از پیش‌تازان فناوری فیلم دیجیتال است و پیش‌تر، نخستین دوربین دیجیتال 24p موسوم به HDW-F900، نخستین سیستم ضبط RGB موسوم به HDC-F950 و SRW-1 و همچنین دوربین مجهز به حس‌گر Super 35mm را به بازار عرضه کرده است. این شرکت همچنین با دوربین‌های حرفه‌ای سری سینه‌آلتا و نقش‌آفرینی در حوزه تصاویر متحرک سه‌بعدی، 4K و HDR، سطح کیفی فناوری فیلم دیجیتال را ارتقا داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر