بلک مجیک از یک دوربین سینمایی جیبی با رزلوشن ۶K رونمایی کرد

عصر کالا- شرکت استرالیایی Blackmagic Design روز گذشته در یک برنامه لایو از تازه ترین محصول خود به نام Pocket Cinema Camera ۶k رونمایی کرد که در واقع نسخه به روز شده ای از یک محصول قدیمی با نام PCC۴K است.

بلک مجیک از یک دوربین سینمایی جیبی با رزلوشن ۶K رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، PCC6K همانطور که از نامش پیداست به سنسوری با رزلوشن 6K (برابر با 6144 در 3456 پیکسل) مجهز شده که به لحاظ فیزیکی هم از سنسور چهار سوم PCC4K بزرگ تر است و در نتیجه در فرمت سوپر 35 جای می گیرد. این یعنی پایه لنز دوربین جدید نیز باید تغییر می کرد و شرکت سازنده از کانن EF در آن استفاده کرده است.

    در حالی که PCC4K با قیمت 1300 دلاری اش به گزینه ای نسبتا ارزان قیمت برای فیلم سازی دیجیتال بدل شده بود PCC6K چندان هم ارزان نیست و رکورد قیمتی تازه ای را به نام خود ثبت کرده؛ هرچند که برچسب قیمت 2495 دلاری تعیین شده همچنان آن را به گزینه ای مقرون به صرفه در دسته دوربین های سینمایی سوپر 35 بدل می کند.

    مقایسه ابعاد لنز دو دوربین بلک مجیک

    نکته جالب اینکه PCC6K گرچه به سنسور بزرگ تری مجهز شده اما نرخ HDR آن با مدل قبلی یعنی رقم 13 برابر است. سنسورهای بزرگ تر امکانی را برای فیلم سازان فراهم می کنند که با پایه لنز های EF عمق میدان کمتری را به تصویر بکشند و همزمان ظاهر سینمایی تری به آثارشان بدهند که خوشبختانه کانن و شرکت های دیگر گزینه های متنوعی برای این منظور دارند.

    لازم است اشاره کنیم رزلوشن 6K صرفا در فرمت RAW از این دوربین قابل دستیابی است و این فرمت نیز در تازه ترین نسخه از اپ DaVinci Resolve Studio پشتیبانی می گردد که همراه با دوربین در اختیار کاربر قرار داده می شود.

    اما یکی از ایرادات وارده به این دوربین سینمایی آن است که به خاطر استفاده از لنز بزرگ تر و پایه لنز EF کانن ابعاد کلی اش نیز نسبت به مدل 4K بزرگ تر شده است هرچند که PCC6K همچنان نسبت به دوربین های سینمایی سوپر 35 کوچک قلمدد می شود. ظاهر کلی این دوربین نیز شباهت زیادی به مدل 4K دارد و درست مانند این مدل بدنه آن از پلی کربنات و فیبر کربنی ساخته شده است. درگاه های کارت حافظه اس دی و CFast نیز در بدنه مشاهده می شود و برای تصویربرداری بهتر یک نمایشگر تاچ 5 اینچی نیز برای این دوربین سینمایی در نظر گرفته شده. تامین انرژی قطعات داخلی دوربین نیز از طریق باتری LP-E6 کانن صورت می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر