آی‌فون ۸ چه ویژگی‌هایی دارد؟

عصر کالا- تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل به تازگی شایعات درباره آی‌فون ۸ را دلیل اصلی کاهش فروش گوشی‌های آی‌فون قدیمی‌تر اعلام کرده‌است،‌به نظر می‌آید عاشقان اپل دوست ندارند یک گوشی ۸۰۰ دلاری خریداری کنند که در عرض چند ماه به گوشی قدیمی تبدیل می‌شود.

آی‌فون ۸ چه ویژگی‌هایی دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ا ز گزارش CNN، شرکت اپل به رسم همیشه در ماه سپتامبر آی‌فون جدید و هر یک سال درمیان آی‌فون‌ی شماره دار را رونمایی می‌کند، سال گذشته آی‌فون 7 رونمایی شد پس در پاییز امسال باید در انتظار آِ‌فون 7S باشیم.

    از آنجایی که ارتقا‌های تدریجی و شماره‌ای همیشه نمی‌توانند بهترین شیوه به‌روز‌رسانی باشند، ممکن است اپل از نام 7S گذشته و یکسره سراغ شماره 8 برود و حتی نامی جدید مانند آی‌فون پرو یا آی‌فون X را برای گوشی جدید خود انتخاب کند. همچنین ممکن است اپل نسخه‌ای جدید از گوشی‌ سال گذشته خود را در قالب آی‌فون 7S و 7S پلاس عرضه کند. آی‌فونی که نامی جدید را حمل می‌کند احتمالا رقمی جدید را نیز به قیمت آی‌فون‌ها خواهد افزود و انتظار می‌رود قیمت این آی‌فون از 1000 دلار آغاز شود.

    همه‌چیز درباره نمایشگر
    کلید‌ها به بخشی کهنه و تاریخ‌گذشته از گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند، از این رو انتظار می‌رود آی‌فون جدید نمایشگری بزرگتر داشته‌باشد تا کل جلوی گوشی را در بر بگیرد،‌از این رو ممکن است کلید خانه آی‌فون جدید جای خود را به کلید یا کلید‌هایی لمسی داده باشد. اپل پیشتر قدم برداشتن در این مسیر بدون کلید را با ایجاد فناوری لمس حساس به لمس نقطه‌ای آغاز کرده‌است.

    همچنین این احتمال وجود دارد که در آی‌فون جدید به جای نمایشگر LED از نمایشگر OLED استفاده شود و ممکن است لبه‌های نمایشگر برای ایجاد نمایی نرم‌تر و یکدست‌تر،‌ منحنی باشد. به گفته وب‌سایت تحلیل‌گر Nikkei شرکت اپل امسال سفارش ساخت 70 میلیون نمایشگر OLED را داده‌است.

    چشم‌ها به جای انگشت‌ها
    از آنجایی که کلید خانه در گوشی‌های آی‌فون به عنوان اسکنر اثرانگشت نیز کارایی دارد، برداشتن این کلید می‌تواند به حذف قابلیت اسکن اثرانگشت منجر شود از این رو انتظار می‌رود اپل به‌جای اثر انگشت از تکنیک امنیتی زیستی دیگری مانند اسکن شبکیه چشم استفاده کند.

    تغییر شکل
    احتمال اینکه تغییر چشمگیری در شکل ظاهری آی‌فون جدید ایجاد شود بسیار پایین است، زیرا ظاهر یک مستطیل بسیار باریک را به سختی می‌توان دچار تغییر ساخت،‌اما ممکن است در جنس بدنه گوشی جدید تغییراتی ایجاد شود. برای مثال ممکن است علاوه بر نمایشگر، پشت گوشی جدید نیز کاملا از جنس شیشه باشد تا احتمال خرد شدن آن پس از یکبار افتادن، بیشتر شود.

    در این صورت احتمال وجود برش‌ها و انحناهای بیشتر در بدنه آی‌فون جدید و همچنین استفاده از موادی جدید مانند استیل نیز در بدنه وجود دارد.

    کابل‌ها به تاریخ می‌پیوندند
    شرکت‌های فناوری سال‌ها در تلاش بوده‌اند تا خود را از کابل‌های شارژر خلاص کرده و به شارژ بی‌سیم رو آورند، با این همه هنوز آمادگی چندانی برای استفاده از فناوری بی‌سیم فراهم نشده‌است. اما گفته می‌شود شرکت اپل قصد دارد این فناوری را در گوشی جدید خود بگنجاند. بلومبرگ سال گذشته اعلام کرد اپل درحال بررسی قابلیت شارژ گوشی از طریق هوا است اما واقعیت کمی پیش‌پا‌افتاده‌تر از چیزی است که بلومبرگ گزارش کرده‌است: شارژ القایی که اگرچه بی‌سیم است اما به هرحال به تماس فیزیکی میان گوشی و پایه شارژر نیاز دارد.

    بحران پورت
    اپل سال گذشته درگاه هد‌فون‌ را از گوشی آی‌فون 7 خود حذف کرد، اقدامی که مورد اعتراض بسیاری از کاربرانش قرار گرفت و زیرا آنها مجبور بودند ایرپاد‌های جدید و گران‌قیمت را خریداری کنند و یا اداپتورهایی را برای استفاده از هد‌فون‌های قدیمی خود به کار ببندند. احتمال اینکه پورت هد‌فون به آی‌فون جدید بازگردد بسیار کم است اما احتمال کوچکی وجود دارد که اپل آن را به پورت USB-C تبدیل کند.

    گوشی‌های آی‌فون تحت‌تاثیر فرایند ارتقای ستودنی قرار دارند، هر آی‌فون جدید سریعتر،‌سبک‌تر و باریکتر از مدل قبلی است،‌پردازشگر آنها سریعتر می‌شود،‌دوربین آنها قویتر و ویژگی‌های عمومی این گوشی‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند. آنچه طی سال‌های اخیر تغییر چندانی نداشته،‌طول عمر شارژ باتری‌ها است، زیرا ارتقا گوشی‌ها باعث می‌شود که حجم بیشتری از شارژ باتری مصرف شود. اپل همچنین قصد دارد سیستم عامل iOS خود را ارتقا دهد و انتظار می‌رود iOS11 در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در تابستان 2017 رونمایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر