آینده‌نگری‌هایی برای دوستداران اپل;

از آی‌فون بعدی چه انتظاراتی دارید

عصر کالا- هنوز چند ماهی از رونمایی آی‌فون ۷ نگذشته که خبرهایی برای طرف داران آی‌فون بعدی به بیرون درز کرده است.

از آی‌فون بعدی چه انتظاراتی دارید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دنیای اقتصاد، خبرهایی که برای آنها که دوستدار محصولات شرکت اپل هستند، شیرین و با اهمیت است. برای گوشی بازها دانستن اینکه گوشی‌هایی که قرار است در آینده بیایند چه امکاناتی دارند می‌تواند جذاب و جالب توجه باشد. در ادامه به برخی از آخرین تغییراتی که در آی‌فون 8 شاهدش هستیم اشاره می‌کنیم.

    استفاده از سنسور لیزری برای تشخیص صورت کاربر

    اپل به دنبال این است که در نسل بعدی آی‌فون‌های خود یک سیستم تشخیص چهره را قرار دهد که کاربران به جای استفاده از رمزهای عبور معمولی، از این سیستم برای تایید هویت خود بهره ببرند؛ چیزی شبیه به سنسور اسکنر عنبیه‌ چشم که در گلکسی نوت 7 سامسونگ دیده بودیم. این‌کار به وسیله یک سنسور لیزری و یک سنسور نور مادون قرمز پشتیبانی می‌شوند که این سنسورها بر روی پنل جلویی و در کنار قسمت نزدیک به دوربین جلو قرار خواهند گرفت. در ضمن همان‌طور که انتظار می‌رفت، سرانجام امکان شارژ بدون سیم نیز فراهم خواهد بود.تیم کوک در سال گذشته بارها از علاقه‌ کمپانی کوپرتینویی به تکنولوژی واقعیت افزوده سخن گفته است. حالا به نظر می‌رسد که سرانجام زمان وارد شدن این تکنولوژی به آی‌فون‌های اپل فرا رسیده است و بعد از تجهیز دوربین‌های نسل بعدی آی‌فون به این ویژگی، تشخیص چهره تنها یکی از ده‌ها قابلیتی خواهد بود که استفاده از آنها برای کاربران این اسمارت فون فراهم خواهد شد.

     

    تمام پنل جلو متشکل از نمایشگر

    به تازگی یک طراح سوئیسی طرح مفهومی از اپل آی‌فون 8 (Apple iPhone 8) را شب گذشته منتشر کرده است. بر اساس شایعات مختلفی که نسبت به صحبت‌های تحلیلگران به وجود آمده است، این کمپانی مشغول کار بر روی نمایشگر تمام صفحه‌ای است که پنل جلویی آی‌فون را بپوشاند و همراه با شیشه‌های تراش خورده خمیده در دو سمت خود همراه با فریمی از فولاد ضد زنگ، لقب یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند سال 2017 میلادی را به خود اختصاص دهد.

    نوار استاتوس بار آمولد

    جذاب‌ترین بخش، استفاده از یک نوار استاتوس آمولد است که با نمایشگر جلویی به‌صورت یکپارچه درآمده است. در قسمت زیری صفحه، جایی که ناهنجاری‌ها قرار داشتند یک کلید هوم مجازی هپتیک همراه با اسکنر اثر انگشت داخلی قرار گرفته است که دو کلید Short cut مجازی نیز در آنجا به چشم می‌خورد. این تلفن هوشمند همچنین از یک اسکنر عنبیه چشم نیز برخوردار است.از دیگر قابلیت‌های احتمالی اپل آی‌فون 8 که در این طرح کانسپت مشخص است باید به دوربین دوگانه پشتی همراه با قلم هوشمند اپل به نام اپل پنسیل (Apple Pencil) و شارژ سریع بی‌سیم از شعاع 3 متری اشاره کرد.

     

    بدنه‌ای از فولاد ضد زنگ

    پیش از این مسوولان اپل اعلام کرده بودند که آی‌فون 8 (iPhone 8) را با بدنه‌ای از فولاد ضد زنگ تولید خواهد کرد. اپل برای این منظور به سراغ یک برند آمریکایی رفته است که مسوولیت تولید فریم‌های ساخته شده از استیل ضد زنگ برای آی‌فون 8 را به آنها خواهند سپرد. البته این اولین باری نیست که اپل به سراغ چنین بدنه‌ای می‌رود و پیشتر در آی‌فون 4 اس نیز شاهد این بودیم که اپل از استیل ضد زنگ برای ساخت بدنه‌ اسمارت فون‌های سری آی‌فون خود استفاده کرده بود؛ البته پروسه‌ ساخت آن محصول با آن چیزی که در هشتمین سری از آی‌فون اتفاق خواهد افتاد، کاملا متفاوت بود.

    اپل این روند را در آی‌فون 8 نیز با تفاوت‌های مختلفی از نظر فنی و طراحی دنبال خواهد کرد تا محصولی ظریف‌تر با بدنه‌ای مقاوم‌تر را شاهد باشیم. همچنین احتمال می‌رود که این فریم فولادی، در دو لایه از شیشه به‌صورت ساندویچی قرار بگیرد تا سطح بدنه‌ پرچمدار جدید این برند آمریکایی در برابر خط و خش‌های جزئی نیز مقاومت بالاتری پیدا کند. استفاده از فولاد در روند تولید اسمارت فون‌های جدید اپل، هزینه‌ بالاتری از به‌کارگیری‌ آلومینیوم در ساخت آنها خواهد داشت و این ممکن است که باعث افزایش قیمت آی‌فون‌های سری هشت نیز بشود. هرچند که حس در دست گرفتن یک بدنه‌ فولادی با لایه‌های ترکیبی شیشه‌ای نیز طرفداران خاص خودش را دارد و حس در دست گرفتن یک محصول پیشرفته‌تر را به کار خواهد داد.

     

    نمایشگر آی‌فون 8 تمام سطح بدنه‌ آن را خواهد پوشاند

    یک نمایشگر سرتاسری که تمام بدنه را می‌پوشاند، قابلیت شارژ وایرلس، نمایشگر اولد خمیده و سنسور اثر انگشت تلفیق شده با پنل شیشه‌ای، تنها بخشی از مشخصات فوق‌العاده‌ آی‌فون 8 هستند که توسط @SonnyDickson به آنها پرداخته شده است و این تمام ماجرا نخواهد برد. او از دو جنبه‌ مختلف به آی‌فون‌های 2017 و مشخصات اصلی آنها پرداخته است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.آی‌فون 8 اپل دارای قابلیت‌هایی اختصاصی خواهد بود تا این محصول به یکی از جالب توجه‌ترین محصولات اپل در چند سال گذشته تبدیل شود. یک قابلیت جدید به نام tap to wake در این دیوایس تعبیه خواهد شد که برای روشن شدن نمایشگر و آغاز به کار سریع آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    این ویژگی مطمئنا با تعویض نمایشگر نسل جدید آی‌فون به پنل‌های آمولد خمیده همراه خواهد شد و حتی فرضیه‌ای مبنی بر پوشانده شدن تمام بدنه با پیکسل‌های تاچ اسکرین وجود دارد. در این صورت سری هشتم آی‌فون‌های اپل می‌تواند برای اولین بار، آن تصویر معروفی را ‌که در اکثر فیلم‌های علمی-تخیلی و تصاویر کانسپت می‌بینیم به اجرا درآورد و مطمئنا در صورت محقق شدن چنین طراحی خاصی، فروشی رویایی در انتظار پرچمدار اسمارت فون‌های این برند آمریکایی خواهد بود.البته در حال حاضر به سبب اینکه اطلاعات دیگری برای تایید این فرضیه‌ها وجود ندارند، بهتر است که همچنان به چشم یک شایعه‌ جذاب به آنها نگاه کرده و شما عزیزان گجت نیوزی هم همراه ما، این تقریبا نه ماه باقی مانده به زمان رونمایی از آی‌فون 8 و آی‌فون‌های سری 7 اس اپل را با هیجان بالا دنبال کنید.

     

    شارژ دستگاه به وسیله امواج وایرلس

    شزکت اپل با تولید AirPod تلاش خود را برای حذف سیم از دستگاه‌های خود شروع کرده است. شایعات بسیاری از تلاش شرکت اپل برای تولید سیستم شارژ وجود دارد، بسیاری بر این باورند که با این تکنولوژی شما حتی می‌توانید دستگاه خود را از اتاق‌های دیگر شارژ کنید، امیدواریم که این تکنولوژی در آی‌فون 8 استفاده شده و ما هم از شر این سیم سفید اعصاب خورد کن راحت شویم.

    اپل قصد دارد ماژولی را در گوشی تعبیه کند که با یک منبع برق که بر روی دیوار قرار می‌گیرد، ارتباط برقرار کند. این ویژگی به آی‌فون 8 این امکان را می‌دهد تا در فاصله 15 فوتی از هر نقطه‌ای در فاصله با این منبع تغذیه بتوان گوشی را شارژ کرد و اگر این اتفاق بیفتد، بهتررین نوع شارژ بی‌سیمی را شاهد خواهیم بود که قبل از این در هیچ گوشی ندیده‌ایم. گفته می‌شود اپل برای انجام این کار با شرکت Energous برای پیاده‌سازی این تکنولوژی جدید همکاری خواهد کرد؛ البته تا قبل از این گفته می‌شد که اپل با شرکت tier 1 که شرکتی شناخته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند است، همکاری می‌کند ولی احتمالا این همکاری با شرکت انرژوس شکل می‌گیرد. شرکت Dialog Semiconductor که هفتاد درصد فروشش به اپل است، اخیراً 10 میلیون دلار در شرکت انرژوس سرمایه‌گذاری کرده است.

    ویژگی دیگرحضور یک مشخصه به نام «ضربه برای هوشیاری» است، اگرچه گفته شده که این ویژگی قرار است تنها در گوشی آی‌فون 8 تعبیه شود. این مشخصه می‌تواند مربوط به صفحه نمایشگر AMOLED و نحوه بکارگیری آن توسط کمپانی اپل باشد، یا فقط تلاشی برای برتر نشان دادن این مدل از مدل‌های 7 اس باشد. در هر حالت، هنوز 9 ماه تا عرضه رسمی باقی مانده و شایعات بیشتری در راه خواهند بود. مهم‌ترین نکته درباره همه خبرهای منتشر شده متعلق به آی‌فون 8 این است که همه آنها در حد و اندازه‌های احتمال است و هیچ کدام از فرضیه‌ها و شایعات در مورد آی‌فون 8 هنوز تایید رسمی نشده اند؛ اما هر زمان این ویژگی‌ها در آی‌فون بعدی ظهور کنند می‌توان با اطمینان گفت که دنیای در حال تغییر محصولات اپل خاص‌ترین ویژگی‌ها را برای مخاطبان خود بر می‌گزیند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر