آیفون‌های جدید ۱۰۰ درصد بازیافت می‌شوند

عصر کالا- اپل به دنبال این است تا بتواند در آینده نه چندان دور دستگاه‌هایی روانه بازار کند که ۱۰۰ درصد مواد به کار رفته در آنها بازیافت می‌شوند

آیفون‌های جدید ۱۰۰ درصد بازیافت می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    شرکت اپل به تازگی و به صورت رسمی اعلام کرده که در نظر دارد استفاده از مواد معدنی را در دستگاه‌های الکترونیکی خود متوقف کند و بدین ترتیب طی چند سال آتی منابع تجدیدپذیر و بازیافت شدنی را به صورت کامل جایگزین آنها نماید.

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ازجوان ایرانی، شرکت مشهور تولیدکننده گوشی‌های هوشمند "آیفون" هم‌اکنون به دنبال این است تا بتواند در آینده نه چندان دور، دستگاه‌هایی روانه بازار مصرف کند که 100 درصد مواد به کار رفته در آنها بازیافت می‌شوند و بدین ترتیب قابلیت بازگشت مجدد به اکوسیستم طبیعی را خواهند داشت.

    هرچند این تصمیمی قابل توجه و مؤثر در سیاست‌های کلی تولیدی یک کمپانی بزرگ محسوب می‌گردد،‌ به ویژه آن که روند تخریب محیط زیست را کندتر می‌نماید؛ با اینحال گفته می‌شود اعلام این تصمیم، پس از انتقادات شدید به نحوه استفاده از مواد معدنی در دستگاه‌های الکترویکی صورت گرفته است.

    از جمله این انتقادات، می‌توان به این مورد اشاره نمود که سازمان‌های مدافع حقوق انسان‌ها نسبت به فعالیت سخت جوانان در معادن، اعتراض وسیع و دامنه‌داری از خود نشان دادند.

    از سوی دیگر، شرکت اپل به مناسبت "روز زمین" در گزارش سالانه خود برای حمایت از محیط زیست در عرصه جهانی، توضیح داد: اگرچه این اتفاق دور از ذهن به نظر می‌رسد که بشر معادن طبیعی را کاملاً کنار بگذارد و به طور کلی مواد تجدیدپذیر را جایگزین آن کند، لیکن شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی قصد انجام چنین کاری را دارد.

    در گزارش مورد اشاره شرکت اپل همچنین گفته شد: «ما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم منابع تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود را تغییر دهیم. به زودی ما خواهیم توانست محصولاتی تولید و عرضه کنیم که تمام مواد به کار رفته در آن بازیافت می‌شوند. ما در طرح‌های جدید خود به صورت گسترده محصولات قدیمی را در چرخه بازیافت قرار می‌دهیم.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر