اپل سفارش تولیدات آیفون ۸ را تا ۵۰ درصد کاهش داده است

عصر کالا- یکی از منابع تایوانی در زنجیره تامین کنندگان اپل به تازگی مدعی شده که اپل سفارش های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را تا ۵۰ درصد برای ماه های نوامبر و دسامبر کاهش داده و در نتیجه این خبر، ارزش سهام اپل تا ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

اپل سفارش تولیدات آیفون ۸ را تا ۵۰ درصد کاهش داده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آریا ، همانطور که در گزارش ها آمده، این نخستین بار در تاریخ موبایل های آیفون است که میزان تولیدات، اینقدر زود به درخواست اپل کاهش می یابد.
    در حالی که پیش فروش آیفون X هنوز آغاز نشده، کاهش تقاضا برای آیفون 8 یا خبری خوب و یا خبری بد برای اپل به حساب می آید. اگر منفیانه به ماجرا نگاه شود، مشتریان احتمالاً تفاوت زیادی میان آیفون 7 و آیفون 8 نمی بینند و ترجیح می دهند تا عرضه مدل سال آتی منتظر بمانند. از طرف دیگر، دیدگاه خوش بینانه این خواهد بود که درصد بیشتری از مشتریان حاضر به پرداخت پول برای آیفون X هستند.
    اخیراً در گزارش هایی خوانده ایم که آیفون 7، فروش بیشتری نسبت به آیفون 8 دارد. البته در گزارش ها، به نکات متفاوتی اشاره شده است که نتیجه گیری را سخت می کند. درحالی که موسسه KGI می گوید آیفون 8 پلاس فروشی بهتر از انتظارات داشته و افزایش درآمد فاکسکان نیز این مسئله را تایید می کند، اپراتور AT&T می گوید فروش آیفون 8 تا 900 هزار واحد از آیفون 7 سال گذشته کمتر بوده است.
    گارتنر اما رویکردی خوش بینانه در پیش گرفته و پیش بینی می کند که فروش آیفون X، به افزایش مبادلات مالی و رشد بازار موبایل های هوشمند منجر می گردد. علاوه بر این حتی اگر تقاضا کاهش نیافته باشد، ماژول دوربین سه بعدی احتمالاً محدودیت دیگری در تولید انبوه آیفون های جدید اپل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر