آیفون ۸ نمایشگر خمیده ندارد و از OLED‌ مسطح بهره می‌برد

عصر کالا- علی‌رغم شایعات بسیاری که اخیرا توسط تحلیلگران و رسانه‌های گوناگون در مورد بهره‌مندی آیفون ۸ از نمایشگر OLED با حاشیه‌های خمیده در فضای مجازی منتشر شده است، وبلاگ ژاپنی مک‌اوتاکارا که تمرکز آن بر محصولات اپل است، ادعای دیگری دارد.

آیفون ۸ نمایشگر خمیده ندارد و از OLED‌ مسطح بهره می‌برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از شهر خبر ؛  ادعای این وبلاگ بدان دلیل حائز اهمیت است که پیش از این بسیاری از پیش‌بینی‌های آن در مورد مشخصات نسخه‌های قبلی آیفون درست از آب در آمده است. این وبلاگ ژاپنی می‌گوید که تمامی مراحل طراحی «آیفون ادیشن» تقریبا به اتمام رسیده است. این روند شامل طراحی ساندویچی شیشه‌ای این گوشی بر روی فریم فولاد ضد زنگ آن می‌شود. نمایشگر این گوشی هوشمند، تخت و از نوع OLED خواهد بود.

    مک‌اوتاکارا می‌گوید که تمامی حدس و گمان‌های تحلیلگران در مورد نمایشگر این گوشی، از منابع دست‌اندرکار در زنجیره تامین قطعات اپل سرچشمه می‌گیرد که پنل‌های گوناگونی را به صورت آزمایشی برای استفاده در آیفون بعدی این کمپانی تولید کرده‌اند. این پنل‌ها در حال گذراندن مرحله تست تایید مهندسی خود هستند. این بدان معنا است که کوپرتینویی‌ها هنوز در مورد ظاهر نهایی آیفون بعدی تصمیم نگرفته‌اند و در حالی که طراحان اپل هنوز در مرحله تست تایید طراحی این گجت هوشمند هستند، تحلیلگران بسیاری در سراسر دنیا، تخیلات خود را به عنوان مشخصات محصول سال 2017 اپل به خورد کاربران می‌دهند. از جمله نظرات و تحلیل‌های متناقض این افراد می‌توان به آیفون سرامیکی، محصولی با بدنه ساخته شده از شیشه و فلز و گنجاندن سایر مواد عجیب و غریب در شاسی این گوشی هوشمند اشاره کرد. در مورد نمایشگر این گوشی نیز برخی مدعی استفاده از پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر هستند، در حالی که برخی دیگر بر بهره‌مندی این گوشی هوشمند از نمایشگر IPS تاکید دارند. در بین منابع مختلف بر سر بهره‌مندی این گجت از تاچ آی‌دی و اسکنر صورت نیز اختلافاتی وجود دارد.

    ظاهرا آیفون 8 «ادیشن»، تست‌های تایید مهندسی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در مرحله تست تایید طراحی است. بدین ترتیب شاسی این گوشی نیز تقریبا به صورت قطعی تعیین شده است و اپل به جای قرار دادن نمایشگری خمیده و پیچیده که ابهامات بسیاری نیز در کارایی آن وجود دارد، تصمیم به استفاده از یک نمایشگر OLED لبه به لبه بر روی آن دارد. ممکن است نمایشگر خمیده زیبا باشد، اما استفاده از‌ آن مستلزم هزینه‌های بالا و تغییراتی چند در خطوط تولید پنل صفحه‌نمایش در کارخانه‌های تامین‌کننده است. طراحی ساندویچ شیشه‌ای با فریم فولاد ضد زنگ آن، ادای احترامی از سوی اپل به آیفون‌های پیشین این کمپانی است. جدا از تمامی موارد گفته شده در بالا، وبلاگ مک‌اوتاکارا معتقد است که آیفون 8 از دوربین دوگانه با ترکیب لنزهایی عمودی (تقریبا مشابه آنچه در میت 9 هوآوی دیده‌ایم) بهره می‌برد. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های اخیر اپل بر روی واقعیت افزوده، دلیل استفاده این نوع ترکیب دوربین را می‌توان بهبود تحربه کاربر در استفاده از فناوری‌های مرتبط با واقعیت افزوده دانست.

    یک دکمه خانه مجازی نیز در پایین نمایشگر این گوشی هوشمند خودنمایی خواهد کرد. مینگ چی کو تحلیلگر مشهور KGI در مورد دکمه خانه آیفون بعدی به یک «ناحیه فعال» در نمایشگر اشاره کرده است. مک‌اوتاکارا می‌گوید هنوز نمی‌توان شایعات منتشر شده در مورد ماژول حسگر اثر انگشت جاسازی شده در نمایشگر گوشی را تایید کرد، بنابراین در حال حاضر نمی‌توان در مورد محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند نظر داد. ممکن است اپل نیز همچون سامسونگ در قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر گوشی شکست بخورد. سامسونگ در گلکسی اس 8 برای رفع این مشکل، حسگر اثر انگشت را در لحظات آخر به پشت گوشی و سمت راست دوربین اصلی منتقل کرد.

    ایده صفحه‌نمایشی با لبه‌های خمیده برای آیفون 8 بسیار جذاب بود، اما فراموش نکنید که تمامی سخنان گفته شده در مورد یک گوشی تا پیش از معرفی رسمی آن، تنها در حد حدس و گمان هستند. بنابراین نمی‌توان با قطعیت در مورد مشخصات آیفون بعدی نظر داد. هنوز چند ماه تا شهریور و موعد همیشگی معرفی آیفون‌های اپل مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر