تولید نمایشگر تعاملی از مه با قابلیت تصویرسازی سه بعدی

عصر کالا- محققان دانشگاه ساسکس در انگلیس نمایشگری ساخته اند که تصاویری با ظاهر سه بعدی را بر روی دیواره باریک و مه آلود خود، نمایش می دهد.

تولید نمایشگر تعاملی از مه با قابلیت تصویرسازی سه بعدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، ظاهر این نمایشگر به گونه ای است که کاربر تصور می کند خود نمایشگر یک توده مه آلود غوطه ور در فضاست. این اولین بار است که محققان موفق به تولید چنین نمایشگر منعطفی شده اند که کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون خواهد داشت.

    نمایشگر یاد شده که Mistform نام دارد، 39 اینچی است و از مه که به وسیله پرده ای از هوا تثبیت شده ساخته شده است. برای نمایش اشیا بر روی این نمایشگر با ظاهر سه بعدی از الگوریتم هوشمندی استفاده شده که باعث می شود مه نور را پراکنده کرده و اشیا را به صورت سه بعدی نمایش دهد.

    یکی از جذابیت های این نمایشگر امکان تعامل آن با کاربران است. به گونه ای که اگر کاربر دست خود را به اشیا یا خطوط نمایش داده شده با این نمایشگر بزند، آنها تکان خورده و مانند خطوط یا اشیای واقعی واکنش نشان می دهند. این نمایشگر مانع از اعوجاج تصاویر که ممکن است به علت ایجاد انحنا در مه رخ دهد، می گردد.

    در یک آزمایش مجموعه ای از خطوط با استفاده از این نمایشگر ایجاد شد و کاربران با در دست گرفتن خطوط یاد شده آنها را به جلو یا عقب کشیدند. نمایشگر مذکور بدین منظور از مجموعه ای از ابزار برای ردگیری حرکات دست کاربران استفاده می کند.

    محققان می گویند با ارتقای این فناوری در آینده تلویزیون های تعاملی بسیار پیشرفته ای تولید می شوند که بینندگان می توانند با دست زدن به سطح آنها کنترل جزییات تصاویر را در دست بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر