شمار کاربران اینترنت در چین به ۸۹۰ میلیون نفر رسید

عصر کالا- اداره ملی آمار چین اعلام کرد شمار کاربران اینترنت در این کشور از ۶۲۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۷ به ۸۳۰ میلیون نفر در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است.

شمار کاربران اینترنت در چین به ۸۹۰ میلیون نفر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، در این گزارش که امروز یکشنبه منتشر شد آمده است: تا پایان سال 2018 شمار کاربرانی که به فیبر نوری دسترسی داشتند به 368 میلیون نفر و شمار کل کاربران فناوری مخابرات نسل چهار به یک میلیارد و 170 میلیون نفر رسیده است.

    این آمار همچنین شمار تلفن های فعال در کل کشور را نیز یک میلیارد و 750 میلیون خط اعلام کرد که در صدر آمار فهرست جهان قرار دارد.

    بر اساس این آمار شمار کل کاربران باند پهن تلفن همراه (کاربران نسل 3 و 4) از 580 میلیون نفر در پایان سال 2014 به یک میلیارد و 310 میلیون نفر در پایان سال 2018 افزایش یافته و با میانگین رشد سالانه 22.4 درصد، شمار کاربران خرید آنلاین به 610 میلیون نفر رسیده است.

    در گزارش همچنین همچنین آمده است: حجم خدمات پیک سریع چین از زمانی که در سال 2014 از آمریکا پیشی گرفت، همچنان رتبه اول جهان را حفظ کرده است در پایان سال 2018 شمار کل محموله های پیک سریع در کشور از یک میلیون و 530 هزار در سال 1988 به 50 میلیارد و 700 میلیون محموله در پایان سال 2018 رسید.

    بر اساس آمارهای موجود، 4 میلیون و 230 هزار وب سایت و پایگاه اینترنتی در چین فعال است و این آمار سالانه نیز حدود 26 درصد رشد می کند.

    نرخ وابستگی جامعه چین به اینترنت نزدیک به 3.9 درصد بیشتر از کشورهای پیشرفته و 10 درصد بیشتر از کشورهای آسیایی برآورد شده است.

    وزارت بازرگانی چین نیز اعلام کرده است ارزش تجارت اینترنتی چین تا سال 2020 میلادی به شش هزار و 550 میلیارد دلار می رسد در سال گذشته میلادی ارزش داد و ستدهای اینترنتی و خرید و فروش های آنلاین در چین رشدی بیش از 22 درصد در مقایسه با سال 2014 میلادی داشت و انتظار می رود این سیر صعودی تا پنج سال دیگر حفظ شود.

    اولین خط ارتباطات کامپیوتری بین المللی در چین سال 1986 میلادی برقرار شد در این روز، نخستین ایمیل نیز با موفقیت ارسال شد اما ایمیل های آن زمان در کامپیوترهای مرکز تحقیقات هسته ای اروپا ذخیره می شد و لازم بود تا هربار از راه دور وارد یک کامپیوتر خارجی شد و به ایمیل ها دسترسی پیدا کرد.

    آگوست سال 1988 میلادی چین برای اولین بار در شبکه اینترنتی بین المللی گره خود را به دست آورد و به عضوی از خانواده شبکه اینترنتی جهان تبدیل شد سال 1994، چین دسترسی کاملا کاربردی به شبکه اینترنتی بین المللی داشت و نیز نخستین وب سرور خود را ایجاد و اولین وب سایتش را راه اندازی کرد که یکی از معدود وب سایت های آسیا بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر