شناسایی آسیب پذیری مهم در اکثر تراشه‌های اینتل

عصر کالا- به تازگی آسیب پذیری خطرناک امنیتی در اکثر پردازنده‌های مرکزی شرکت اینتل شناسایی شده که عملکرد رایانه‌های مجهز به این تراشه‌ها را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

شناسایی آسیب پذیری مهم در اکثر تراشه‌های اینتل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، نکته مهم این است که حفره امنیتی یادشده در تمامی رایانه‌های مدرنی که در ده سال گذشته تولید شده‌اند وجود دارد. زیرا تراشه‌های طراحی شده اینتل به آنها عموما دارای مشکل هستند.

    این مشکل تمامی سیستم عامل‌های مشهور دنیا را نیز در بر می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به ویندوز، لینوکس و مک اشاره کرد. اینتل هنوز همه جزئیات فنی مربوط به این آسیب پذیری را اعلام نکرده است.

    مشکل یادشده باعث می‌شود تا برخی محتویات حافظت شده برنامه‌های عادی که در حافظه اصلی و هسته کرنل تراشه‌های اینتل وجود دارد، در دسترس عموم قرار بگیرد. در بدترین وضعیت مشکل امنیتی یادشده منجر به افشای کلمات عبور کاربران که در برنامه‌ها ذخیره شده، می‌گردد.

    برای مقابله با این مشکل، باید هسته اصلی حافظه رایانه ایزوله شود که البته این امر بر روی عملکرد آن تاثیر منفی می‌گذارد و سرعت رایانه‌های ویندوزی یا لینوکسی را بین 5 تا 30 درصد کاهش نشان می‌دهد. اینتل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر