رونمایی از مجوز 'ترابرنت' نخستین بازارگاه اینترنتی حمل کالا در کشور

عصر کالا- مجوز نخستین بازارگاه هوشمند و اینترنتی حمل و نقل کالا در کشور روز سه شنبه در مراسمی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر و رونمایی شد

رونمایی از مجوز 'ترابرنت' نخستین بازارگاه اینترنتی حمل کالا در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، در این مراسم با حضور مدیرکل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجوز نخستین بازارگاه هوشمند و اینترنتی حمل و نقل کالا در کشور تحت عنوان 'ترابرنت' که با همکاری چند شرکت فناور و دانش بنیان با هدف افزایش بهره وری در صنعت حمل و نقل کشور راه اندازی شده است، صادر شد.
    با استفاده از اپلیکیشن هوشمند ترابرنت که بستری آنلاین و یکپارچه برای ارتباط بین صاحبان کالا و رانندگان و هوشمندسازی سیستم حمل و نقل جاده ای در کشور است ‌صاحبان کالا،‌ باربری‌ها و ترخیص‌کاران می‌توانند اعلام بار کرده و رانندگان نیز می توانند درخواست حمل بار به این سامانه اعلام کنند.
    دکتر اسماعیل قادری فر مدیرکل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم در سخنانی با بیان این که اپلیکیشن ترابرنت به منظور ساده سازی فرایند جابجایی و حمل بار و کالا ایجاد شده است، افزود: این اپلیکیشن با ایجاد یک جامعه از ارائه دهندگان حمل و نقل قابل اعتماد، می تواند خدمات با کیفیت جابجایی با قیمت های بسیار مقرون به صرفه را برای متقاضیان فراهم کند.
    وی گفت: با استفاده از این اپلیکیشن اینترنتی مشکل برگشت خالی خودروها و کامیون های حمل بار که مستلزم هزینه هایی است به طور حتم از بین خواهد رفت.
    قادری فر ادامه داد: ما می توانیم از ابزارهای الکترونیکی و فناوری های نوین برای پاسخگویی به نیازهای کشور به درستی استفاده کنیم. به همین دلیل حمایت از این گونه استارت آپ ها را در دستور کار جدی خود داریم.
    قادری فر با تاکید براین که وزارت راه و شهرسازی با حمایت شخص وزیر و همراهی مجموعه حمل و نقل راهداری و جاده ای کمک های موثر و غیرقابل کتمانی در فرایند شکل گیری ترابرنت داشته است، گفت: ما در ابتدای راه هستیم و با قوت توانسته ایم یک پلتفورم را بعنوان یکی از نمونه ها معرفی کنیم.
    وی در عین حال ادامه داد: معاونت علمی و فناوری برای جاری شدن این گونه کارها با مشکلاتی مواجه است چراکه طبیعتا ما در مجموعه دولت و معاونت علمی با مجموعه سنتی بزرگ مواجه هستیم که در طول 60 سال گذشته شکل گرفته و تغییرات در این بخش نیازمند شکستن بسیاری از سدها است.
    مدیرکل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اینکه در حال حاضر چند استارت آپ در حوزه حمل و نقل فعال است، گفت: ما سه ماه پیش یک رویداد چالشی و نوآورانه بصورت تخصصی در حوزه حمل و نقل برگزار کردیم که در آن رویداد حدود 23 استارت آپ فعال در این حوزه شناسایی شد.
    قادری فر افزود:از این تعداد چهار تا پنج استارت آپ توانسته اند که فعال شوند و بالا بیایند، ما نیز در معاونت علمی قطعا همه تلاش خود را برای تسهیلگری و رفع موانع حوزه کسب و کار به کار خواهیم بست.
    کیوان جعفری مدیرعامل شرکت ترابرنت در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه، بازار امروز محل تلاقی عرضه و تقاضا است و این نیز می طلبد که بازیگران بازار تعامل سازنده با یکدیگر داشته باشند گفت: کار ما تمرکز بر توسعه سرویس های ارزش افزوده در حوزه حمل و نقل بوده است و نیز تعریف یکسری سرویس ها همچون نظارت و همچنین ردیابی کالا که تاکنون در کشور ما وجود نداشته است.
    وی با بیان این که ناوگان حمل و نقل در کشورمان به جای شرکت ها بیشتر تحت تملک افراد حقیقی است گفت: تمرکز ما روی تکنولوژی های ردیابی است و طوری می خواهیم عمل کنیم که ضمن نظارت مستمر بر کالا، هزینه حمل کالا به شدت کاهش یابد. این درحالی است که در حالت قبلی این وجود نداشته است.
    به گفته مدیرعامل شرکت ترابرنت ، تمامی ناوگان مورد استفاده در سامانه ترابرنت مجهز به سیستم رهگیری در لحظه است و صاحبان کالا و محموله با استفاده از یک اپلیکیشن و حتی از طریق موبایل خود می توانند موقعیت مکانی کالای خود را در تمام ساعات شبانه روز و لحظه ای بر روی نقشه ملاحظه کنند.
    وی ادامه داد: با توجه به تعداد ناوگان فعال حمل بار برون شهری در کشور و نگاهی به میزان عرضه و تقاضا در مبادی و مقاصد اصلی تولید کننده و مصرف کننده با دیدگاه مهندسی برنامه ریزی حمل ونقل امکان این مهم فراهم می شود که با حذف واسطه، کنترل تعداد سرویس های حمل و نقل بار در کشور به میزان قابل توجهی مدیریت شود.
    وی افزود: متقابلا این اقدام تاثیر مثبتی در کاهش هزینه ها و در نهایت رضایتمندی عوامل خدمات دهنده و خدمات گیرنده، مصرف سوخت، میزان آلایندگی و حفظ و نگهداری راه های کشور خواهد داشت.
    به گفته جعفری، عضویت در درگاه اینترنتی ترابرنت رایگان است و به ازای سرویس دریافتی هزینه دریافت می شود؛ بحث قیمت گذاری برای ما نیز موضوع مهمی است که سعی در شفاف سازی و به صرفه بودن آن برای باربری ها و رانندگان حمل و نقل داریم.
    وی ادامه داد: در واقع ترابرنت با معرفی انواع ناوگان حمل ونقل جاده ای مجهز و استاندارد امکان ارائه خدمات مطمئن، باکیفیت و ایمن را در یک فضای رقابتی برای صاحبان کالا فراهم می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر