تعرفه جدید اینترنت از فردا اعمال می‌شود

عصر کالا- وزیر ارتباطات با تشریح نشست امروز رگولاتوری با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت از عدم تائید سقف مجزا برای ترافیک داخل و بین الملل و بازنگری در سقف سرعت‌ پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه خبر داد؛ پیش از این مقرر شده بود که پس از عبور از سقف مصرف منصفانه سرعت مشترک به ۱۲۸k تقلیل یابد.

تعرفه جدید اینترنت از فردا اعمال می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، بنا بر اعلام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ صبح امروز جلسه‌ای با شرکتهای ارائه کننده خدمات دسترسی ثابت برگزار شد.

    محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با اعلام این خبر مواردی از جزئیات این جلسه به این شرح نوشت:

    1) انطباق تعرفه اعلامی شرکتها با مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات بررسی شد.
    2) اینکه در مصرف منصفانه برای مشترکین سقفهای مجزایی برای داخل و بین الملل لحاظ شود؛ مورد تایید نیست. صرفا در محاسبه شمارش مصرف نسبت یک به دو بایستی لحاظ شود. بدین معنا که اگر مصرف منصفانه‌ی اعلام شده برای یک شرکت سیصد و بیست گیگابایت است مشترک می‌تواند یکصد و شصت گیگابایت اینترنت خالص و یا سیصد و بیست گیگابایت ترافیک داخلی خالص مصرف کند. در صورت مصرف ترکیبی هم نسبت یک به دو لحاظ خواهد شد.
    3) به منظور رقابت بیشتر بین شرکتها؛ مخابرات ایران موظف شده است درخواست جابجایی مشترکین را ظرف یک روز انجام دهد تا مشترکین بتوانند سرویس دهنده خود را با کمترین دردسر جابجا کنند.
    4) تعرفه همه شرکتها بر این اساس تا پایان امروز نهایی و برای فردا اجرایی خواهد بود. تاخیر حادث شده در اجرای مصوبه به دلیل احقاق حقوق مصرف کنندگان بوده است.
    5) بنا شد که میزان سرعت مشترکین پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه برای همه سرویس‌ها یکسان نباشد و سقف سرعتهای جدید در هفته جاری مجددا به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب پیشنهاد گردد.

    وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرده است: از مرور تعرفه های اعلامی با شرایط نهایی شده فوق الذکر، می‌توان تفاوت‌ها و بهبود قابل توجه نظام تعرفه‌ای دسترسی ثابت به نفع مشترک نهایی را ملاحظه کرد. به مرور زمان و طبیعتا بزرگ تر شدن حجم بازار، ضمن رقابت جدی تر در بازار، هزینه های تمام شده کاهش خواهند یافت و شرایط تعرفه‌ای ارائه شده مطلوب تر و نزدیک‌تر به آنچه در کشورهای توسعه یافته جاری است، خواهد شد.

    وی همچنین با استقبال از انعکاس نظرات مردم در این زمینه اعلام کرد: انجام تغییرات بزرگ همواره نیازمند همراهی مردمی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر