نرخ های جدید اینترنت داخلی اعلام شد

تغییر محاسبه حجم اینترنت

عصر کالا- مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تعیین تعرفه ترجیحی ترافیک ارتباطات داخلی نسبت به ارتباطات بین الملل تکلیف اپراتورهای اینترنت را برای اجرای نرخ اینترانت مشخص کرد.

تغییر محاسبه حجم اینترنت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری « عصر کالا« به نقل از خبرنگار مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی یک سال گذشته با سه مصوبه تعرفه استفاده از خدمات ارتباطی در شبکه ملی اطلاعات را محاسبه و تعیین کرد.

    این کمیسیون در خرداد ماه امسال مصوبه شماره 237 در آذر ماه مصوبه 248 و در بهمن ماه مصوبه 251 را با هدف تعیین نرخ استفاده از محتوای داخلی در شبکه ملی اطلاعات به تصویب رساند. بر این اساس با سررسید مهلت مدنظر رگولاتوری برای اجرای این مصوبات، اپراتورهای ارتباطی ملزم به تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت و اعمال آن به صورت شفاف برای کاربران شده اند.

    کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه خود مفاد مصوبه 248 را اصلاح کرد. طبق مصوبه 248 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با توجه به آمادگی های ایجاد شده در راستای تحقق الزامات مصوب شبکه ملی اطلاعات موضوع تفکیک ترافیک داخل از خارج را در راستای تغییر سرعت و تعرفه برای کاربران بررسی و مصوب کرده بود. در این مصوبه به تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت تا 30 دی ماه مهلت داده شده بود که امکان تفکیک ترافیک داخل و بین الملل را به نحوی برای همه کاربران ایجاد کنند که تعرفه و سرعت دسترسی به این سرویس متفاوت باشد.

    هم اکنون کمیسیون تنظیم مقررات در جدیدترین مصوبه خود، مصوبه قبلی را تکمیل و شرایط جدیدی را برای اعمال تعرفه ترجیحی برای ترافیک اطلاعات داخلی  بررسی و تصویب کرد. مطابق با این مصوبه سقف تعرفه ارتباطات داخلی 50 درصد سقف مصوبه تعرفه ارتباطات بین الملل تعریف شده و این تفاوت باید در حجم های خریداری شده از سوی کاربر و بسته های تعریف شده اینترنت به صراحت و به صورت تفکیک شده، رعایت شود.

    همچنین در این مصوبه شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده تا یک ماه آینده شرایطی را فراهم کند که با ایجاد «لایه ملی ترانزیت IP»، ترافیک ارتباطات داخلی به صورت مجزا از ترافیک بین الملل با تعرفه معادل حداکثر یک دهم تعرفه اینترنت در اختیار اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات قرار گیرد.

    همچنین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جهت توسعه تولید محتوای داخل در شبکه ملی اطلاعات کف تعرفه ترافیک بین الملل ایران را به میزان 60 درصد سقف تعرفه مصوب و کف تعرفه ترافیک داخلی را به میزان 10 درصد سقف تعرفه قبلی تعیین کرد.

    این کمیسیون در جلسه شماره 253 خود مصوبه 237 در خصوص تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت را اصلاح کرد. طبق این مصوبه محاسبه حجم اینترنت کاربران بر اساس مجموع ترافیک ارسال و دریافت تعیین شد.

    پیش از این در مصوبه 237 تعرفه های تعیین شده برای حجم ترافیک دریافتی بود و کف همه مبالغ تعرفه ها به میزان 60 درصد سقف تعرفه تعیین شده بود که کمیسیون تنظیم مقررات با توجه به سیاست های حاکم بر شبکه ملی اطلاعات این دو بند از مصوبه 237 را اصلاح کرد.

    به گزارش مهر،  طبق اعلام وزیر ارتباطات اپراتورهای ارتباطی موظف شدند از 15 اسفند ماه امکان تفکیک ترافیک ارتباطات داخلی از بین الملل را برای کاربرانشان فراهم کنند تاکنون در زمینه اجرای این مصوبه اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر