رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛

تعرفه‌ های جدید اینترنت ثابت به صورت غیر حجمی از دهم آذر اجرا می شود

عصر کالا- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در محاسبه مقدار آستانه مصرف منصفانه ماهیانه یا میزان تبادل ترافیک مجاز در ماه در تعرفه های اعلامی شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت، ترافیک داخلی و بین‌الملل بصورت ترکیبی لحاظ می شود.

تعرفه‌ های جدید اینترنت ثابت به صورت غیر حجمی از دهم آذر اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه تعرفه‌ های جدید اینترنت ثابت به صورت غیر حجمی از دهم آذر اجرا می شود، افزود: در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، میزان مصرف ترافیک داخلی نصف ترافیک بین‌الملل لحاظ خواهد شد.

    وی در تشریح نحوه محاسبه ترافیک داخلی و بین الملل گفت: به عنوان نمونه چنانچه آستانه مصرف منصفانه 20 گیگابایت اعلام شده باشد و مشترک صرفاً از ترافیک داخلی استفاده کند ارائه دهنده سرویس باید در محاسبات خود ترافیک داخلی را به گونه ای محاسبه کند که مشترک بتواند حداقل 40 گیگا بایت استفاده کند و چنانچه مشترک صرفاً ترافیک بین الملل استفاده کند میزان استفاده تا 20 گیگابایت خواهد بود.
    فلاح درباره محاسبه ترافیک مشترکانی که هم از ترافیک داخلی و هم از ترافیک بین الملل استفاده می کنند، تصریح کرد: چنانچه استفاده مشترک هم از ترافیک داخل و هم از ترافیک بین الملل باشد، ارایه کنندگان خدمت باید محاسبه را بر مبنای مجموع میزان مصرف داخلی و بین الملل انجام داده و در این موضوع نیز، نصف بودن میزان محاسبه مصرف داخلی را رعایت کنند.
    رییس رگولاتوری افزود: ارائه کنندگان خدمات نباید تا رسیدن به آستانه مصرف منصفانه بر مبنای روش فوق هیچ محدودیتی برای ترافیک داخلی و بین الملل اعمال کنند.
    وی تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر مبنای این روش، بر عملکرد دارندگان پروانه نظارت می کند و چنانچه در اجرا، این روش رعایت نشود موضوع را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات منعکس کرده و اقدام لازم را در چارچوب مقررات برای اصلاح روش انجام خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر