بزرگ‌ترین مرکز دیتا سنتر در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

عصر کالا- ‌مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در استان بزرگترین مرکز دیتا سنتر با اعتباری حدود هشت میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

بزرگ‌ترین مرکز دیتا سنتر در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرتضی بلالی چهارم آبان ماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه توجه به روستاها از سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: دو پروژه، های‌وب و کنسرسیوم همت در راستای اینترنت پر سرعت به روستاها در نظر گرفته شده که توسط شرکت های‌وب 159 روستای استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته‌اند و با اجرای فاز بعدی مربوط به کنسرسیوم همت 381 روستا تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار خواهند گرفت.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان بزرگترین مرکز دیتا سنتر به طور کامل ساخته شده که هشت میلیارد تومان برای زیر ساخت و تجهیزات آن هزینه شده است.
    وی با اشاره به اینکه متولی واگذاری تلفن ثابت در شهرها شرکت مخابرات است، افزود: این شرکت ملزم است به محض ارائه درخواست مشترک، به مدت یک ماه درخواست را برآورده کرده و خط در اختیار فرد متقاضی قرار گیرد.
    بلالی با اشاره به طرح اشتغال فراگیر در استان، تصریح کرد: حدود 14 رسته به عنوان رسته‌های اشتغال فراگیر در کارگروه اشتغال استان مصوب شده که یکی از آن‌ها فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت‌های دانش بنیان است که با حمایت از طرح‌های فناورانه، تولید برنامه‌های امن تلفن همراه و تولید محتوای چند رسانه‌ای تلفن همراه می‌توان به اشتغال استان کمک کرد.
    وی گفت: در راستای توسعه کسب و کار نوپا و افرادی که دارای ایده هستند، حمایت‌هایی صورت می‌پذیرد و تسهیلاتی از محل قانون بودجه 96 در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.
    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: می توان با ایجاد مراکز شتاب‌دهی از ایده‌هایی که توسط هر شخص مطرح می‌شود، استقبال کرد تا ایده‌ها به یک پدیده تبدیل شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر