اینترنت موبایلی یک گیگابیتی با فناوری جدید نسل چهارم

عصر کالا- ابداع نسل جدیدی از فناوری نسل چهارم تلفن همراه موسوم به گیگابیت ال تی ای، دستاوردی مهم محسوب می شود که شکاف موجود تا رسیدن به خدمات نسل پنجم تلفن همراه را برطرف می کند.

اینترنت موبایلی یک گیگابیتی با فناوری جدید نسل چهارم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، بهره گیری از گیگابیت ال تی ای دسترسی به خدمات داده با استفاده از تلفن همراه را با سرعت یک گیگابیت در ثانیه ممکن می کند. البته در صورت ترافیک شدید در شبکه های مخابراتی این رقم به 400 مگابیت در ثانیه کاهش می یابد. اما در مقایسه با متوسط سرعت فعلی خدمات داده در شبکه های مخابراتی که از 23 مگابیت در ثانیه فراتر نمی رود رقم بسیار مطلوبی است.

    در حال حاضر برخی شرکت های مخابراتی در تلاش برای نصب تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این خدمات هستند و امید می رود با تخصیص طیف های فرکانسی مورد نیاز این هدف زودتر محقق شود.

    حجم داده های قابل انتقال از این طریق نیز بیشتر از فناوری ها و استانداردهای قبلی است و همین امر باعث می شود استفاده همزمان تعداد زیادی از کاربران از خدمات داده موجب افت شدید کیفیت شبکه داده نشود.

    با همه گیرشدن فناوری گیگابیت ال تی ای بارگذاری انواع بازی و فیلم های حجیم و کیفیت و استفاده آنی از خدمات چندرسانه ای تسهیل می شود.

    پیش بینی می شود پشتیبانی از این خدمات که فعلا شامل 40 اپراتور و 16 نوع گوشی و تبلت است و به 25 کشور محدود شده در آینده ای نزدیک گسترش زیادی بیابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر