بهترین گوشی‌های هوشمند برای گیمرها

عصر کالا- بعضی از مشکلات موجود بسیار کوچک به حساب می‌آیند و بعضی از آن‌ها نیز مشکلات بسیار بزرگی هستند، هر کدام از این مشکلات را که در نظر بگیریم، کمپانی‌های تکنولوژی، سرمایه، هوش و منابع کافی برای حل کردن آن‌ها را دارند. از دستیار دیجیتال گرفته تا مرگ.

بهترین گوشی‌های هوشمند برای گیمرها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از وب‌سایت دیجی رو : بعضی اوقات باورش سخت است، اما زنده بودن در این عصر شانس بزرگی است: در حالی که اوضاع برای بعضی‌ها بسیار بد است بیشترمان در امن‌ترین، و بهترین شرایطی که انسان تا به حال به خود دیده است زندگی می‌کنیم. با این حال این به آن معنی نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد.

    بعضی از این مشکلات بسیار کوچک به حساب می‌آیند و بعضی از آن‌ها نیز مشکلات بسیار بزرگی هستند، هر کدام از این مشکلات را که در نظر بگیریم، کمپانی‌های تکنولوژی، سرمایه، هوش و منابع کافی برای حل کردن آن‌ها را دارند. از دستیار دیجیتال گرفته تا مرگ، در ادامه به بررسی این مشکلات می‌پردازیم.

    1. اینترنت اشیا
     

    می‌توان به راحتی گفت که اینترنت اشیا همان چیزی نیست که چند سال پیش از آن صحبت می‌شد. در این زمینه رویاهای بزرگی وجود داشت و ایده‌هایی مطرح می‌شد که اجرایی نشدند. گرچه می‌توان از دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا نام برد و ممکن است بعضی از آن‌ها کارایی بالایی نیز داشته باشند اما چیزی که به کرات مشاهده می‌شود عدم وجود امنیت مناسب در این دستگاه‌ها است.

    می‌توان به راحتی گفت که بیشتر تولید کنندگان دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا اهمیت زیادی به امنیت آن‌ها نمی‌دهند و شاید آن زمان دور نباشد که یخچال شما از دستورتان سرپیچی می‌کند و در عین حال نیز توسترتان در حال مشارکت در حمله‌ای اینترنتی به پنتاگون است.

    2. اینترنت بسیار سریع

    در ماه دسامبر، کمیسیون ملی زیرساخت دولت بریتانیا دریافت که اینترنت 4G این کشور پوششی به مراتب بدتر از کشورهایی همچون آلبانی، پاناما، پرو و رومانی دارد و کاربران در بیش از 50 درصد مواقع هنگام اتصال به اینترنت دچار مشکل می‌شوند.

    در زمینه‌ی استفاده از اینترنت سیمی نیز 50 درصد کاربران اینترنت بریتانیا می‌گویند که توانایی دسترسی به اینترنت بسیار سریع را ندارند و گرچه دیدن اینکه صدر اعظم بریتانیا درخواست داده است که اپراتورها برای کاربران خانگی اینترنت پرسرعت ارائه دهند، اختصاص بودجه‌ی 400 میلیون یورویی برای چنین اتفاقی، مبلغ بسیار کمی محسوب می‌شود.

    3. دستیار مجازی شخصی
     

    چه سیری باشد و چه کورتانا، الکس یا اوکی گوگل، دستیاران مجازی قابلیت‌های مفیدی هستند… البته زمان‌هایی که کار می‌کنند. با اینکه در پس زمینه‌ی این دستیاران مجازی، هوشمندی و مهندسی زیادی نهفته است، وقتی که این دستیاران قادر به تشخیص درست گفتارها نمی‌شوند شرایط بسیار آزار دهنده‌ای به وجود می‌آید. برای مثال وقتی که می‌خواهید به دوست خود «لس» پیامی بفرستید و دستیار مجازی‌تان به اشتباه پیام را برای دوستتان «لیز» می‌فرستد.

    چنین مشکلی می‌تواند در زمان رانندگی یا دوچرخه‌سواری که فرصت تعامل فیزیکی با گوشی‌تان را ندارید بسیار آزار دهنده باشد. و البته در هر شرایط دیگری نیز چنین اتفاقی دردسرساز است، اتفاقی که به خصوص برای کاربران غیر انگلیسی زبان به کرات اتفاق می‌افتد.

    4. واقعیت مجازی
     

    درست که واقعیت مجازی به عنوان یک تکنولوژی در حال رشد به جهانیان عرضه شده است اما با این حال قیمت استفاده از این تکنولوژی بسیار بالا است و کارهای قابل انجام با آن نیز بسیار کم است. همانطور که بارها و بارها مشاهده شده است عامل فروش یک تکنولوژی محتواهای قابل استفاده روی آن است و به این ترتیب است که می‌گوییم نه تنها نیاز به بازی‌های بیشتری برای این تکنولوژی داریم بلکه به رمان‌های گرافیکی، فیلم‌ها و تجربه‌های جدید بیشتری با استفاده از این تکنولوژی نیازمندیم.

    در غیر این‌صورت با مشکل «تنها شخصی که دستگاه فکس دارد» روبه رو می‌شویم. خیلی خوب است که دستگاه فکس داشته باشید اما اگر تنها شخصی باشید که این دستگاه را دارد، می‌خواهید فکس‌تان را به چه کسی ارسال کنید؟ به احتمال زیاد با شروع سال جدید و با ارائه‌ی هدست‌های جدیدی که بر پایه‌ی ویندوز کار می‌کنند اتفاقات جدیدی در این زمینه رخ دهد.

    5. ساعت‌های هوشمند
     

    در مورد ساعت‌های هوشمند نیز با تکنولوژی دیگری روبه‌رو می‌شویم که زمان آن هنوز فرا نرسیده است: قیمت این ساعت‌های هوشمند از مبالغ بسیار بالا شروع می‌شود و تا رقم‌های غیر قابل پرداخت پایین می‌آید، قیمت‌هایی که شخصی با درآمد معمولی را ترغیب به خرید آن‌ها نمی‌کند.

    اما مشکل اصلی این ساعت‌ها، اپ‌های مخصوص آن‌ها هستند، منظورمان هم عدم وجود چنین اپ‌هایی است و هم کارایی بد اپ‌ها روی این ساعت‌های هوشمند، و البته که منظورمان هم ساعت‌های هوشمند اندرویدی و هم ساعت‌های هوشمند اپل است. شاید در کوتاه مدت برای حل این مشکل ارائه‌ی اپ‌های مناسب‌تر فکر خوبی باشد.

    6. آپدیت‌های بزرگ برای بازی‌ها
    در زمان‌های قدیم باید کد مخصوص بازی‌ها را خط به خط در کامپیوترمان تایپ می‌کردیم، فرآیندی که روزها به طول می‌انجامید و در نهایت نیز کار نمی‌کرد اما با این حال روند جالب‌تری نسبت به روند پیش از بازی کردن در بازی‌های چند ستاره‌ی امروزی کنسول‌های مدرن بود. اگر برای اجرای بازی نیاز به آپدیت «کل» بازی وجود نداشت شاید شرایط کمی بهتر می‌شد، و اگر برای اجرای کوچک‌ترین امکانات آنلاین نیاز به نصب هزاران آپدیت جزئی نبود شاید شرایط کمی فرق می‌کرد. ایده‌ای برای کمپانی‌های سازنده‌ی بازی داریم: چطور است که قبل از انتشار بازی، آن را کامل بسازید و سپس روانه‌ی بازار کنید؟

    7. باتری و شارژ شدن
     

    حتی اگر باتری گوشی شما مربوط به سامسونگ نباشد و نگران منفجر شدن آن نباشید، باز هم باتری‌ها از نگران‌کننده‌ترین قطعات دستگاه‌های الکترونیکی ما هستند. هر وقت که پیشرفتی در زمینه‌ی سخت‌افزارها به وجود می‌آید، نیاز به استفاده‌ی بیشتری از باتری وجود دارد و به این ترتیب باتری‌های ما معمولاً بدون تغییر محسوسی در عملکردشان سال‌ها است که در شرایطی ثابت به کار خود ادامه می‌دهند.

    با عدم وجود نسخه‌های تجاری از باتری‌های بهینه‌تر، شاید شارژ بی‌سیم بتواند قسمتی از مشکلات ما را حل کند. البته باتری‌های بهینه‌تری نیز در حال ورود به بازار هستند اما ممکن است سال‌ها تا تجاری شدن آن‌ها به طول بینجامد. احتمالاً در کوتاه‌مدت شارژ بی‌سیم یکی از بهترین راه حل‌ها باشد. خوب نخواهد بود اگر بتوانیم، گوشی، تبلت، ساعت هوشمند و کتابخوان الکترونیکی خود را توسط یک شارژر شارژ کنیم؟ البته که بسیار خوب خواهد بود.

    8. غذا
     

    سال‌ها است که وعده‌ی پیتزاهای پرینت شده‌ی سه بعدی به ما داده می‌شود، اما چنین پیتزاهایی هنوز هم از دسترس ما خارج‌اند. پیشرفته‌ترین تکنولوژی مدرن در زمینه‌ی غذاها ادعاهای مربوط به شیک‌های پروتئین هستند، اما تکنولوژی در حال تغییر صنعت غذایی است. یکی از این تغییرات دستگاه اکستروژن غذا است که از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای ساخت غذا برای افرادی که نمی‌توانند به صورت معمول غذا بخورند استفاده می‌کند.

    این دستگاه از پودر غذاها و ژلاتین برای ساخت غذاهایی استفاده می‌کند که به راحتی در دهان آب می‌شوند. از این دستگاه برای بیمارستان‌ها و مراکز نگاه‌داری سالمندان استفاده می‌شود. کمپانی سازنده‌ی این دستگاه در حال ارائه‌ی دستگاه‌هایی برای سرآشپزها و سازندگان نوشیدنی‌ها نیز هست. شاید زیاد هم از پیتزاهای پرینت شده دور نباشیم.

    9. کارهای شرورانه
     

    فکر می‌کردیم که شبکه‌های اجتماعی مردم جهان را به یکدیگر نزدیک‌تر کند. نخیر، به نظر می‌رسد که استفاده‌ی اصلی از شبکه‌های اجتماعی برای پراکندن سخنان نفرت‌آمیز و سو استفاده است، که خیلی از این موارد نیز قانونی شده‌اند و در عین حال به نظر می‌رسد که یوتیوب، فیسبوک و توییتر در مورد عکس‌های شیر دادن به نوزادان یا شکایت‌های کپی رایت حساس‌تر باشند و به زن‌ستیزی، اعلام نفرت علیه گروه‌های اقلیت و خشونت نژادی، که در حال افزایش است، واکنشی نشان نمی‌دهند.

    هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست: کمپانی‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی شرکت‌هایی خصوصی‌اند که در مورد وجود یا عدم وجود محتوا در شبکه‌هایشان تصمیم می‌گیرند و در حال حاضر دیگر محتواهای غیر قانونی را سانسور می‌کنند. اگر این کمپانی‌ها به افراد اجازه‌ی انتشار محتواهای شرورانه را بدهند خودشان نیز قسمتی از این مشکل‌اند.

    10. مرگ
     

    هدف‌مان این نیست که از کمپانی‌های تکنولوژی بخواهیم نامیرایمان کنند، گرچه مطمئنیم که سرمایه‌ی کافی برای انجام چنین کاری را نیز دارند. با این حال درخواست اصلی ما این است که برای مشکلاتی که سالانه جان میلیون‌ها انسان را می‌گیرد چاره‌ای اندیشیده شود. در حال حاضر کمپانی‌های بایوتک در این زمینه پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌اند و برای مثال می‌توان از توسعه‌ی سیستم‌های فهم و ویرایش لنفوسیت‌های تی نام برد، لنفوسیت‌هایی که نقش عظیمی در بیماری‌هایی همچون سرطان و بیماری‌های خود ایمنی دارند.

    گوگل اخیراً رویدادهایی را برگزار کرده است تا به همراه متخصصان سرطان و مهندسان زیستی راهی برای استفاده از یادگیری ماشین و کلان داده‌ها برای کمک به درمان این بیماری‌ها پیدا کنند. دنیایی را تصور کنید که در آن قادر به درمان سرطان، آرتروز، ایدز و بسیاری بیماری‌های دیگر باشیم. چنین دنیایی شگفت انگیز نخواهد بود؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر